Hej allihopa!

Sist jag bloggade var i januari. Då skrev jag att jag och Elf var på jobbresa. Saker och ting har väl utvecklats en del sen dess och sen början på februari bor vi nu i den fina staden Oslo. I det svarta guldets land. Det är synd att jag misskött bloggen så mycket under det här halvåret med tanke på hur många inlägg jag lätt haft inspiration till. Mycket har hänt som enkelt kunnat bidra till ökad aktivitet här på blogg.se.

Eftersom jag kikade in här nu och såg hur många som fortfarande följer mig och min blogg känner jag mig nästan  skyldig er en liten sammanfattning av de här månaderna, så, förhoppningsvis, framtida inlägg makes more sense (jag kan inget uttryck för det på svenska, tipsa gärna så jag slipper låta som en douchebag).

I början på året blev jag anställd som ferskvaremedarbetare i en mysig Icabutik i västra Oslo. Jag trivdes med en gång, och efter en ombyggning med nytt koncept är jag fortfarande kvar. Som ferskvaremedarbetare jobbar man med fisk, ost, varm mat, kött och delikatess. Jag trivs bäst med fisk.

Positiva saker med att jobba med fisk:
- jag får använda min kreativitet (nåväl) till att pimpa fina diskar.
- majoriteten av alla fiskar är fula och därför också roliga.
- när småkrabbor i misstag kommer med i en räkfångst brukar jag lägga ut dem i hela ferskvaren som ett "practical joke". Jag är väldigt cool som människa.

Negativa saker med att jobba med fisk:
- när man får blod/slem/skinn i munnen. (händer oftare än ni tror, försökt filiéa en marulk nån gång)
- när nån i omklädningsrummet sniffar och bedrövat säger att det luktar fisk (mina kläder i skåpet) och man tvingas svara "det är bara jag".
- att man är rädd för att "det är bara jag som luktar fisk" ska missuppfattas.
- när kunder med äldre erfarenhet av fisk kommer in för att briljera med sina kunskaper.
- när kunder med äldre erfarenhet av fisk kommer in för att briljera med sina kunskaper och har fel.

Ex: "Makrillen ligger åt fel håll". "Laxen är godast att äta precis när den är nyfångad". "Ni svenskar kan ingenting".
/Erica out

Kommentarer
Postat av: T-O smoker

SHE'S ALIVE!

2012-08-12 @ 12:55:22
Postat av: T-O smoker

SHE'S ALIVE!

2012-08-12 @ 12:55:29
Postat av: Anonym

Herlich!

2012-08-12 @ 19:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0