Jobb och plugg.

Tjenare! Sitter och äter lite blomkålsmos med tomater
och stekt salami som jag tog med mig hem från jobbet.
Har jobbat idag igen. Struntat i skolan för att jobba. Igen. Värt.
Inspirerande, ansvarstagande.

Men det gick bra! Demonstrerade salami, tusen olika sorter.
Och jag är bra på att dema, det ska ni veta. Jag lär mig fort, klarar av det totalt
självständiga och den överjävligt trevliga säljarattityden gentemot kunder.
Så är det. 

Gjorde bra ifrån mig, fick högt betyg på rapporten och allt gick perfekt. 

Enda misstaget kan ha varit att jag vid ett tillfälle råkade spotta på korvarna.
Inte med flit såklart! Och det var tekniskt sett inte mitt fel.
Utan mannens som stod bredvid demobordet och sa Hej, det är Per-Ola
när han svarade i sin mobiltelefon.
Kunde inte hjälpa det, på ett enda sätt.

Det är ibland skrämmande vilka sadistiska föräldrar det finns där ute..

Men bortsett från det och att jag emellanåt fick kämpa med att mota bort
tjocka glupska ungar från salamin (har vissa föräldrar helt slutat med uppfostran?
Typ bestämt sig för att det är överskattat eller nåt? FÖR DET ÄR DET INTE!!!!!!)

gick allt toppen.

Nu ska jag dricka vatten (jibby-yaya-djippy-djippy-yäy),
plugga franska och sen krascha i min säng.
HAY!



/Erica out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0