Jaha..

Tidigare i veckan så drev jag lite med Elf.
Svarade på en utländsk annons om sibiriska tigerungar i
hans namn och gjorde så att han fick ett mejl som löd såhär:

(Misstänker att google translate (eller efterblivenhet) kan vara inblandat.
Har iaf strukit under de sötaste meningarna för er skull)


"Tack för mail om lejon ungar. De är fortfarande tillgängliga,
men vi kan bara ge dig vår sibiriska tigerungar.
För nu, lejonets ungar är unga kan vi inte ge ut dem.
Nu tillgänglig och redo att gå till ett nytt hem är vår sibiriska tigerungar.
Dessa tigrar är mycket vänliga till andra djur so...m hundar, katter
och andra husdjur. I filen finns det bilder av tigrar och du kommer se hur dessa
tigrar är så nära och vänskapliga med andra husdjur och djur till människor?
Detta är mycket söta tigrar tigrarna tigrar är tama och gemensam
utbildning för att leva som hundar och katter
. Detta beror på att de är
uppfödda med kärlek och omsorg, tillsammans med sin mor och andra djur"

Samt:

"Min gode vän, dessa Tigers är för någon som är allvarligt att ta
vederbörlig omsorg och kärlek har visat sig ha samma gruva, och
är tänkt för människor. Det finns rädsla alls när du är med dessa tigrar.
De är så vänliga som någon annan katt som finns i alla hem.
Deras ålder varierar från 5 månader till 11 år, men vi kan b...ara ge våra
barn till ålder (fem månader - 2 år) för försäljning. Jag ber dessa frågor.

Hur många behöver jag?

Har du någonsin tagits upp som ett djur?

1.) Hur snart behöver du dessa tigrar?

2.) Var finns ni?

3.) Är du en expert djurpark?

4.) Hur är dem?

5.) Är det för att skapa en djurpark eller ett husdjur?

6.) Hur snart behöver du den Tiger?

Skicka inte oroa sig alltför mycket frågor, du vet var tiger och barnet går hem.
Detta är som en guide. Som jag sade tidigare homing en tiger ungen
är en fråga om engagemang och hängivenhet. Tack"


S-K-I-T-K-U-L.
Jag vet. 


Men nu ringer det en dam från Göteborg och frågar
"om jag fortfarande är intresserad av pilgrimsfalken".
Pilgrimsfalken? 

Och jag vet vad ni tänker nu. Jag vet vad min absolut första tanker var.
Men det ÄR inte Elf som busat.
Hur misstänkt det än verkar. Därför frågar jag nu:

VEM ÄR DET?! HA?!?!?!?



/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0