kamp med hund.

Ursäkta uppdateringen.
Spenderat hela eftermiddagen med att brottas med en labrador upp i Dalsland.

Älskar att bråka med hundar.
De är inte lika lättprovocerade som människor så man måste anstränga sig mer.
Idag var kampmotståndaren iaf min farmor och farsfars hund. Lizzie.

Inledde fajten med ett lätt förspel. Det vill säga:
Drog henne i svansen när ingen såg. 
Taskigt jag vet. Hur många gånger under barndomsåren har man inte tillsagd
att "inte dra djur i svansen! AJABAJA" liksom. Men jag kan inte låta bli.
Det är så kul. Och speciellt att göra det i smyg. När ingen vuxnen ser.
Helst håller jag fast dem i svansen under bordet medan vi äter (då märker ingen). 

Det brukar ta ca 5 minuter innan djuret blir irriterat.

Det är också då det är dags att trappa upp.
Knuffa hunden lite lätt i sidled och ta tag i en tass (gärna två) för att försämra
motståndarens balans. Sen gluffsar du med munnen, visar tänderna och rör
huvudet i sidled (de blir kamp-sugna då) efter det är det bara att köra.
 
Efter fajten: Gosa.



Obs:
Bör bara testas på snälla hundar som inte ballar ur och bits eller dödar på allvar.

/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0