Konversation.

Kunde inte stilla min nyfikenhet så jag ringde pilgrimsfalksdamen
och bad henne kolla uppgifterna och citera vad "jag" skrivit till henne.
Efter några minuter utan resultat började samtalet lida mot sitt slut.


Jag - Okej. Men tack för hjälpen.

FK (falkkvinnan) - Det var så lite så, hoppas du hittar den som lurades.

Jag - Jaa, det hoppas jag med! De här falkarna du har..

FK - Pilgrimsfalkarna.

Jag - Aaa. Pilgrimsfalkarna. Är det dina husdjur eller föder du upp dem...?

FK - Nejnej, alltså det är inga riktiga djur.

Jag - Va..?

FK - Det är pilgrimsfalkar i keramik. Prydnadsfalkar.

Jag - Aha.. okej. Keramik?

FK - Aa.

Jag - okej

FK - ....

Jag - Hejdå.

FK - Hejdå.


Vad mindre värt skämtet blev nu. Keramik...
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0