Djur i natten

Nattens aktivitet:

Min man och jag ligger i sängen och försöker komma på människor
som ser ut som djur, och vilka. Tex: min pappa ser ut som en
tvättbjörn (pappa om du läser, det var Elf som tyckte det. INTE jag),
min föredetta engelskalärare fick en direkt att tänka på nån typ av
gnagare och en av Elfs tvillingbröder påminner om ett lejon.

Jag - vad är jag för djur då?

Elf
- hm. du är något kattliknande.

Jag
- ett lodjur typ?

Elf
- mjae, mer en... puma, en svart puma. något med ögonen..

Jag
(jätteglad, pumor är väl snygga djur?) - okej!

Elf
- vad är jag för djur nu då?

Jag
(studerar honom noga) - hm.... en gasell kanske.

Elf
(vänder sig om och river åt sig täcket) - godnatt.


Så tips till alla kvinnor där ute. Om ni kör den här leken nån gång.
Koppla inte ihop män med djur bara för att de har samma hårfärg/pälsfärg.
Det uppskattas inte. Det enda rätta svaret på frågan: Vad är jag för djur?
När det gäller män, är egentligen bara: lejon, tjur, tiger eller typ Per Gessle.



Sen om man hellre leker med livet kan man visa denna bild istället för att svara.

/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0