När päronen bråkar och sånt.

Jag vet inte hur andra föräldrar bråkar.
På vilken nivå de bråkar, vad de bråkar om osv.
Men det här är mina i ett nötskal:

Tidigare idag hör jag plötsligt min far stå och gallskrika på övervåningen.
Jag försöker urskilja orden men kan inte eftersom tonen är så aggressiv.
När vrålen tystnat kan man höra mammas röst genom badrumsdörren.
Efter det lite mer pappa-skrik... Och sen börjar modern också vråla. 
Skriken följs av asförbannade klampande steg genom hela huset.
+ mer skrik.

När min föräldrar bråkar tror jag alltid att det är något allvarligt i görningen.
Blir lite orolig sådär och tror att "nu jädrar kommer obehagliga beslut att tas".
Kan därför tala om i lugnande syfte att:

Problemet idag och orsaken till allt skrik och klamp var att mamma gömt 
pappas ostbågar och nu skulle han gömma hennes ena toffla "för att hämnas".

På den nivån...
/Erica out

Kommentarer
Postat av: Mannen som vet

Gud så knäppa de är!

2010-05-05 @ 16:08:35
Postat av: deb

hahaha, lite småkul sådär :D

2010-05-05 @ 22:07:57
Postat av: Erica

de är mogna för sin ålder

2010-05-07 @ 00:07:58
URL: http://ericamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0