Det här är mina kåmpisar

Jag kom på en sak som faktiskt kan vara kul att läsa.
Kort presentation av människorna som syns mest här på bloggen.



M

En av de närmsta jag har. 
M är smart, hård, generös, kul och så underbart sarkasmbitter.
Hon läser naturkunskapslinjen och är teoritiskt sett redan
färdigutbildad vetenskapsman, ibland på en läskig nivå
(typ snackar om att utrota de biologiskt svaga osv osv..)

Hur lärde vi känna varandra: M och jag har hängt i samma
festkretsar sen vi var ungefär 14 år. Men vi började inte umgås stadigt
förrän i slutet av nian när hon pajade sitt knä och fick börja
leta efter vänner som inte tränade. There I was!
Några turer till hemköp senare ville jag gifta mig med henne.

Hon hatar: skrikiga barn, korkade människor, känslighet och unga mammor.
Hon älskar: chips, streaming, skräckfilmer och att filosofera med mig.
(Hoppas jag...?)



M-J Skåne

Min blonda skånska moderatvän (som nog egentligen inte ens
vet skillnaden mellan höger och vänsterpolitik när jag tänker efter..)
Materiell beskrivning: Vita converse, jeansjacka, lackshorts, frisörblekt hår. 
M-J Skåne är charmig, exklusiv, spontan och väldigt snäll.  
När vi är ute och festar får hon ofta stryk av svartsjuka
pansarvagns-tjejer för att hon haft nånting att göra med deras pojkvänner.
 
Hur vi lärde känna varandra: Jag och M-J lärde känna varandra i 1an
när vi hamnade på en skola vi båda hatade.
M-J bytte gymnasie och jag kom efter några månader senare.

Hon älskar: män (helst massa på en gång) fräscha hygiensartiklar och cocacola.
Hon hatar: estetare, nykterister, och att gå på offentliga toaletter.

(Värt tillägg: När vi var på festival förra sommarn 
använde inte Skåne bajamaja en endaste ynka gång.
Varje gång hon behövde göra nummer 1 eller nummer 2
betalade hon 10 kronor för att få en toalett med rinnande vatten
Och vi var där 5 dagar...............)





L-E Bernie.

Min estetkompis.
Som egentligen inte går estet.
Hon har omoderna assnygga kläder, rött hårt, trasiga skor och töjning i örat.
L-E Bernie trivs bäst på snuskiga festivaler eller på fest med en öl i handen.
Hon har ett stort musikintresse och spelar själv gitarr och sjunger, litegranna.
Hon är open-minded, glad, omtänksam och extremt osjälvisk.

Hur vi lärde känna varandra: L-E Bernie gick i samma klass som mig
och M-J Skåne på Folkuniversitetet. Det dröjde några månader innan vi
vågade närma oss varandra men när vi väl lyckats gick allt som smort.
Det jag minns mest av henne och vår tidiga tid är hennes aslånga dreads.

Hon älskar: Majs, musik, att pyssla, att festa och ta sovmorgnar. 
Hon hatar: Självgoda människor, mainstreama saker,
och män som frågar vilken smak man vill ha på kondomen.



T-O Smoker

Hon är kanske inte min mest hälsosamma vän men
hon har tusan i mig alla hästar hemma och påklädda.
T-O Smoker är också rätt estetisk av sig.
Hon är duktig på att måla, fota, kombinera charmerande kläder osv.
Hon åker longboard, promenerar hela tiden och längtar efter en tandemcykel.
T-O är även hon ett festivalfreak och suktar efter Hultsfred dygnet runt.
Sen är hon vegetarian av anledningen att hon tror att
allt kött som serveras i skolmatsalen är roadkill.

Hur lärde vi känna varandra: Jag och T-O hamnade i samma klass
när jag bytte från Folkuniversitetet till Måg. Jag började hänga rätt bra
med henne och L-E Bernie och nu blir jag ledsen varje gång de skolkar.

Hon älskar: Second hand, cigaretter, att festa, och retro i all dess form. 
Hon hatar: Idrott, roadkill, egenkära män och när systrar flyttar till Nya Zeeland.


Detta blir allt för idag.
Resten av gänget kommer nån annan dag.

/Erica out

Kommentarer
Postat av: Anonym

wunderbaaaaar

2010-05-27 @ 22:36:11
Postat av: Mannen som vet

Så Maja hatar L-E bernie ?

2010-05-28 @ 00:39:46
Postat av: L-E Bernie

aldrig har någon sagt så mycket snällt om mig, seriöst! få en tår i ögat.

2010-05-28 @ 10:22:43
Postat av: Anonym

det här är lite som matchmaking.com?

2010-05-28 @ 10:56:12
Postat av: vizzman

jag vill också ha en sån här :(:(:(

2010-05-29 @ 16:13:35
Postat av: Ynnafi-lo

seriöst, nu blev jag ledsen.

2010-05-29 @ 16:30:43
Postat av: jeanfhur

beskriv dig själv!!

jag tycker dessutom att jag är i din blogg för lite. tycker att du borde skriva mer om den mest inspirerande, häpnandsväckande kvinnan i ditt liv och det lilla livet som snart kommer att bo i hennes mage.

2010-05-31 @ 23:20:06
URL: http://jeangreenfightmachine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0