En practical joke innan 1 april.

Åh gud.
Har antagligen genomfört det roligaste practicel joke:et hittils i mitt liv.

Som ni vet hade M-J Skåne en polsk utbytesstudent boende hos sig innan jul.
En ytterst märklig kvinna. Vet inte riktigt hur jag ska förklara henne.. men..

Tänk lång skogshuggare möter näspetare möter duschvägrare möter
stora stinkande ryggbölder möter glasögon med limegröna eldflammor
möter otrevlighetens otrevlighet möter missnöjd med allt möter 90 kilo
möter mensblod på toalettringen så har ni henne på pricken.

I förrgår skrev jag därför ett handskrivet brev till M-J Skåne.
Utgav mig för att vara Kasia och berättade på dålig engelska att
de precis haft en vattenläcka i huset och att gästrummet blivit förstört.
Till följd av det skulle de nu bli tvugna att dela rum men förklarade att hon
behövde inte oroa sig eftersom de hade en "very nice extra bed".
(Kan verkligen se skånepågans reaktion framför mig när hon läste den meningen)
I kuveret hade jag också skickat med en A4-stor bild på polskan.
"in cause you have forgotten how I look".
Avslutade med "Best wishes Kasia <3"

Sen postade jag brevet och inväntade dåndimpen från M-J
Som kom. Idag. För drygt en timma sen.
Men andan i halsen ringer hon mig och förklarar upprört vad som hänt.
Varannan mening bestod av "jag dör erica... jag DÖR".
(Fick hålla mina fnissattacker i extremt kort koppel)

Sånt här ska man väl antagligen inte avslöja i efterhand...
Men orkar inte bry mig, folk vet att jag inte har mycket till liv, hehe.

Jag la ner min själ i detta skämt. Ansträngde mig verkligen.
Skrev brevet med annorlunda snirklig stil.
Ändrade bokstäver som jag vanligtvis gör på ett visst sätt. 
Skrev ut en bild.
Letade upp Kasias hemstad, och hittade på en avsändaradress. 
Gjorde mig till för att få engelskan att verka dålig och kletade lite
svagt med tabasco på kuvertet för att få in den rätta polsk-känslan.
Smutsigt, slarvigt och ofräscht. Perfekt.
Resultatet: Succé.





Dagens lärdom

Förbered ett practical joke in i minsta detalj.
Det lönar sig.

/Erica out


Kommentarer
Postat av: M-J Skåne

Värsta du gjort mot mig, fick ju halvt hjärtinfarkt.

2010-03-30 @ 20:48:20
Postat av: Anonym

hahahah :D:D:D

2010-03-30 @ 20:52:06
Postat av: Mannen som vet

Hahaha roligast på länge :D

2010-03-30 @ 22:45:44
Postat av: Anonym

Hahaha bäääääst

2010-03-30 @ 22:46:07
Postat av: Estelle

HAHAHAHA!! Haaaaaaahahah :D hahah erica jag tror jag vill gifta mig med dig!

2010-03-30 @ 23:25:21
URL: http://elletse.blogg.se/
Postat av: L-E Bernie

så jävla rätt! herregud, erica. du är min gud!

2010-03-31 @ 09:35:10
Postat av: Sanna

Hahahaha!

2010-03-31 @ 10:52:38
URL: http://sannaborjessons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0