Hur jag är, och min mors bild av hur jag är.

(det här kommer antagligen bli en egen kategori så småningom)

HUR JAG ÄR, OCH MIN MORS BILD AV HUR JAG ÄR

I ett telefonsamtal med M-J Skåne inför kvällens GiRlZ NiGhT 0uT
nämner jag att jag och Joy tänker dricka av en flaska med vodka.

Denna mening skapar en inre mental bild hos min moder vid köksbordet
och hon börjar ifrågasätta varför jag ska dricka denna dryck.



Hur jag är (när jag dricker vodka):

Börjar kvällen med valfria människor. Blandar till hyfsat svaga drinkar.
Dricker i långsam takt eftersom snabbdrickande ofta gör mig illamående.
Väntar in punken där hjärnan säger "app app app, nu räcker det".
Ställer ifrån mig glaset. Dansar/pratar/kissar/äter ur kylskåp.
Tar jag några klunkar till och håller det på en kulvild fast ändå hanterbar nivå.

(Gillar inte att bli så påverkad att jag får svårt att hantera mobilen
eller hanterar mobilen för bra och skickar ångestdagenefter-sms.
Jag tycker inte heller om att dricka så mycket att jag förändras som person.
Typ sjunga I will always love you med inlevelse, i nån kareokebar
eller försöka dansa som Britney i tron att man är sexigast i världen.  
Eller att flörta med killar som är för snygga och rika för mig.
Eller att.. jaa, göra saker som inte är jag. 
Sånt som jag absolut inte gjort i nyktert tillstånd)

Har en kul kväll. Åker hem och lägger mig (oftast innan 3).


Min mors bild av hur jag är (när jag dricker vodka):

Hämtar vodkan i ett slummigt kvarter. Betalar i natura. 
Går på en förfest i en lägenhet där hög musik spelas och alla har orgier.
Sliter av korken på flaskan och slänger iväg den (behöver den ju inte mer 
ändå eftersom jag inte tänker ställa ifrån mig flaskan för en enda sekund)
Halsar i snabb takt, medan en sliskig kille håller armen om mig och hejar på.
Reser mig upp och går igenom lägenhet mot toan (Visuell bild: Hipp Hipp Hora)
Vodkan är klistrad i min hand och eftersom det är onsdag har jag hällt i absint. 

Kissar ner hela mig själv och toalettgolvet.
Torkar mig med finhanduken (den broderade ni vet)
Väl inne bland folket igen börjar jag skrika till musiken och hoppa runt
och bitchslapa folk i sofforna medan jag svingar min flaska omkring mig.

Nu har en ring bildats och alla skriker och klappar.
Rikey! Rikey! Rikey! Rikey!

Jag halsar vidare, gör massa förnedrande saker och dör någon
gång under kvällen genom kvävning i mina egna spyor.

/Erica out

Kommentarer
Postat av: Mannen som vet

Fast din mors bild av det hela är ju snäppet närmare verkligheten när du har fått tag i vodka... Sad but true ..

2010-07-08 @ 01:09:50
Postat av: Erica

du akta dina ord...

2010-07-08 @ 02:32:39
URL: http://ericamartina.blogg.se/
Postat av: m

hahahaha dör

2010-07-08 @ 07:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0