Tänkte ge er en lite mer detal.....

Tänkte ge en lite mer detaljerad utvärdering av bikinivaxningen.



Det går vanligtvis till så här:

Man köper bikinivax på tex H&M, åker hem och öppnar paketet.
Drar ut en remsa och gnuggar den varm, drar isär den till två stycken,
fäster den där man vill ta bort hår och rycker i en snabb rörelse bort den.

Lätt som en plätt. Inga hår på 4 veckor. Underbart.
Alla glada ingen dör lalalallalalalala. 

I mitt fall gick det inte till såhär.
I nån uppskruvad drogad värld hade jag fått för mig att jag var en sån där
hårdnackad, beslutsam kvinna som alltid gjorde saker hon bestämt sig för.
Jag hade fått för mig att jag skulle göra precis som ovan text beskrev.
Och visst, det skulle svida lite men i slutänden skulle det vara värt det.

Did not happen.


BIKINIVAXING - MY STORY

Jag stod nere i duschrummet, trosorna var av
och spekteklet skulle snart gå av stapeln jädrarimig.
Jag var taggad, redo för lite lätt smärta och beslutsam att känna mig fräsch.
Oj så fräsch jag skulle bli till Rhodos!!
Vad är lite vaxnings-pain emot att trassla med rakhyvlar varannan dag?

Jag särade lite lätt på benen. Värmde upp remsan med händerna,
drog isär den, fäste den vid ljumsken, gnuggade lite och..... och........
Ryckte jag bort den i en snabb rörelse..?

Nej.

Jag satte mig ner på golvet. Det var vad jag gjorde. 
Fortfarande med särade ben började jag tagga.

Kom igen nu, du klarar detta!!!!
Det är bara en sekund av smärta sen är det över.
Kör nu!! 1...2...3!!! Okej... nu då.. 1...2.......3!!!!!!!!! Nej okej... 1...2...

Jag skojar inte.
Jag gjorde allt jag kunde för att få min hand att lyda.
Men likt fan satt det lilla djävulskapet (ursäkta språket) kvar en halvtimma senare.
Där var jag. På golvet utan trosor och två vaxresmor på vardera ljumske.
Återvändsgränd. Fanns inget annat sätt att få bort dem än att dra.
Jag hade börjat svettas om ryggen av all besultsamhetsångest och smärträdsla.

Den lilla vaxhistorian slutade med att jag fick skrika ner min syster i källaren 
för att avsluta vad jag påbörjat. Med ett belåtet leende på läpparna ryckte hon
sedan remsa efter remsa medan jag skrek och kramade sönder badrumsmattan. 


Mitt tips till alla er newbies:
Låt alltid någon annan dra bort vaxremsorna åt er.
Det ger ett bättre (och jämnare) resultat och är inte lika omöjligt. 

/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0