Tänker gnälla lite nu. Gör er beredda.

Tänker gnälla lite nu. Gör er beredda.

Vänersborgs kommun har beslutat sig för att leka Storstad
och installerat ljudskrämar på bussarna. Sådana där som
talar om vad nästa hållplats heter och vad hållplatsen därefter
heter och vad bussen heter och vad busschauffisen heter. 
Typ. Det känns så iaf. För att de PRATAR HELA TIDEN. 
Hela tiden. Och ljudvolymen är på en 18 tusen decibel.

Back in my days kunde man ta en härlig eftermiddagslur på väg hem från skolan. 
Det är fett uteslutet nu.

Varje sekund (om man nu lyckats med att faktiskt somna) så vaknar
man av att nästa hållplats är "Tornet" eller "Lindvägen" eller "Östra Skolan".
Man ba JAG VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET.
Jag har åkt denna buss sen jag var 5 bast åkej lå?

Så himla jobbigt att jag dör lite varje åktur.
Och när vi ändå gnäller som mest... 
Är det verkligen nödvändigt att maskinen pratar rikssvenska?
HA!?

Man tvingas nämligen inte bara vakna skräckslagen till "Ollenicklasväg".
Utan"Olle*konstpaus*nicklas*konstpaus*väg.
Hyser alla stockholmare någon slags förkärlek till konstpauser eller vad är det fråga om?
Trodde det räckte med att man ballade ur på tåget ner till Göteborg:

Nästa station Älv......................ängen.....
Älv....................................................äng-en.



Behöver en god natts sömn.

Nåväl. Dagen har varit fin på många sätt också givetvis.
Får passa på att skänka en tanke till gudomliga Mäty Martin.
Ceasarsalladen för 69, 12 kr på McDonalds idag var den ljuvaste smekning.
Min sommarbudget hälsar och har mejlat TTELA om dagens ros!



/Erica out

Kommentarer
Postat av: mäty

bara för du var så söt idag fniss

2010-07-22 @ 21:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0