Ett evighetsinlägg om en oförglömlig partynatt.

Här får ni världens längsta inlägg om min kväll/natt igår.
Enjoy.



Mina sexiga vänner L och M-J Skåne på tåget. Efter middagar, dop, 
mycket stress, lots of arga samtal samt en väska full med alkohol kom vi iväg.
Födelsedagsbarnet mådde lite dåligt på tåget, men det var åksjuka...



Jag var trött, pepp och lite lullig.
juz chillin on ma seat, feelin partybeautiful.

När vi kom fram till staden tog vi spårvagn till Masthugget och Haket.
Asskön förfestpub. Jag hade skitkul! Bra DJ, mycket estetfolk.
Vi träffade många av maskerad-vännerna och hade skoj.
Dansade till Timo, Babyshambles, Håkan och drack oss fulla på öl.
FAB.

 


SEN.
Sen gjorde vi nåt som för mig var både läskigt och spännande.
Något jag aldrig gjort förut.

Vi festade med Göteborgs bratelit.
Och nu snackar vi inte ungar vars föräldrar vunnit på Bingolotto.
Nejnejnej.

Vi festar som bäst när en vän till L ringer.



Fick en inbjudan att komma till Vasa och förfesta.
Great! sa vi, hivade i oss det sista av drickat på Haket och flög på spårvagnen.
I Vasastan möts vi av David som visar upp oss till nån paradvåningslokal (?).
Satte det uppdruckna 36-kronorsölet i halsen när jag kom in.
I somras var jag och kikade runt inuti slottet i Sthlm...
Låt oss säga att denna lyan, var inte långt ifrån.

4 meter i tak, slingrande stentrappor, pelare, fönster från golv till tak, kristallkronor, antika möbler, stenskulpturer, 
Det var som att gå in i nåt hem från 1700-talet.

På övervåningen.
Till höger: Ett DJ-bås där "pappabetalar-män" som stod och viftade med händerna i luften till Gina Tricot-musik.
Till vänster: Stor svart flygel med alkohol på.
I mitten: Snygga smala dansande partpinglor.

Hell yeah, tänkte vi och trevade oss mot några fotöljer.
Den glansiga ekparketten smattrade mot våra 200kronors-klackar.
Jag kände mig billigare än vanligt när jag såg hur de andra var klädda.
Som tur var, var det rätt mörkt där inne.
Blev lite orolig att de skulle genomskåda min fattighet och slänga ut mig.

Känns ju helt hemskt att säga detta, men jag försökte
prata och utrycka mig som att jag hade mycket pengar.
Inte på nåt köpte-ju-en-båt-i-helgen-riktigt-fin-alltså-sätt.
Utan mer har-du-sett-min-väska-den-är-tyvärr-rätt-estetisk-haha-sätt.
Vet inte varför jag helt plötsligt ansåg det så viktigt att passa in.
Sen när har jag brytt mig om vad folk tycker om mig liksom?

Spräckte nog de flesta av mina grundprinciper under timmarna där.

Tiden flöt på och nån gång under kvällen visade bratsen sina badass-skills.
Jag var ute med några av dem när en kille plötsligt drog fram färdigrullade jointar.
Och i den perfekta kosytmen med det perfekt slickade håret började han skicka runt dem. Så där stod lilla estetfattiga jag, omringad av Paradise Hotel-Cimon-män i kavajer som rökte på.
Hela situationen var så konstig och fel men rätt ball på samma gång.
Hade ett starkt Discovery Channel moment.















Vid halv ett ungefär bestämde vi oss för att runda av. Vi stod med på
Boulevards gästlista så det var tid att ge sig iväg och fortsätta leva bratlivet.

Med två män, varav en med efternamnet De Man Lapidoth
(Nej jag skämtar inte. PÅ DEN NIVÅN VAR DET) körde vi kosan mot avenyn.
Det vi inte visste då var att detta var steg 1 i utplåningen av våra bankkonton.
För det fanns en märkbar skillnad mellan oss och adel-bratsen.
Dem hade mycket pengar.
Det hade inte vi.

Väl i kön till Blv (man är tydligen hipp om man förkortar) fick vi reda på
att gästlistan bara gällde innan 12 och efter det var det 20 årsgräns.
Men efter två minuters övertalning om födelsedagar och så fick vi komma in ändå.
Jippi tänkte vi, naiva småstadsbor. För efter detta ögonblick gick det utför.

Sitter på övervåningen nu men kan fortfarande höra hur min plånbok skriker där nere i hallen.

En liten åsikt:
TOTALT OVÄRT ATT FESTA PÅ AVENYN!
Snälla gör det inte om du inte har jobb/rika föräldrar.

Vill inte berätta hur mycket pengar som gick åt till inträdet men låt oss
säga att man skulle kunna få en hel del reakläder för samma summa.
En drink var dubbelt så dyr som på Haket och människorna var lite för snobbiga, enligt mig. 
Jag fick bara känslan av att det viktigaste där inne inte var att ha kul.
Det handlade om vara rätt. Att ha rätt kläder, rätt frisyr, att köpa rätt drinkar.
Prata med rätt människor, dansa till rätt musik.
Musiken i sig var "cool" och "fräsch". Inget man kände igen såklart.
Det var väl meningen. 
 
Men ska inte vara så negativ nu. Vi hade trots allt helt okej kul därinne.







Avslutningsvis vill jag säga att detta i helhet var en ASBRA kväll. 
Och grattis igen till min lilla skatt, M-J Skåne. 



Sov gott!
/Erica out

Kommentarer
Postat av: Mannen som vet

GALET ERICA

2010-02-01 @ 00:22:33
Postat av: SNYGGA TJEJER

2010-02-01 @ 20:23:35
Postat av: L-E Bernie

cha cha, sprutade champagnen ellör?

2010-02-01 @ 21:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0