Att plugga när man inte vill

Jag MÅSTE göra min mediakunskap idag.
MÅSTE. MÅSTE. MÅSTE.
Annars rasar allt annat.

Har planerat in att jag ska göra den nu. Idag.
Så varför kan jag inte slita mig från annat som lockar?

Jag har kollat facebook 15 gånger, läst alla dagliga bloggar två gånger.
Nu har jag tom loggat in på min egen blogg för att skriva om eländet.
Det finns inget kvar. Inget som distraherar. Men jag kan ändå inte skriva.

Varför är det så svårt att göra saker när man vet att man inte har något val?
Jag har aldrig varit någon som blivit peppad eller taggad av deadlines och stress.

Jag är inte beslutsam, ansvarstagande eller målmedveten när det kommer till skolan.
Jag bara lallar. Tror någonstans inne i mitt 87-IQ-huvud att allt kommer ordna sig.

Jag sover en stund så är säkert engelskatalet färdigt när jag vaknar.

(Verklig historia)


Och sen sitter man hopkrupen på golvet en månad senare.
Helt utpumpad, sönderstrssad och panikslagen.

Nu får jag örfila mig själv några minuter och sen sätta fart.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: m

KÄMPA PÅ sötis!

2010-01-05 @ 18:33:58
Postat av: mimmi

hahaha, du skriver så jävla klockrent erica! puss på dig

2010-01-08 @ 01:51:43
URL: http://mimmilassen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0