18årsdag.

Min födelsedag igår var tråkig faktiskt.
Vi åt på strandgatan, maten var kass.
Sen gick vi till Meza.. Dåligt drag.
M skar sig på glas, igen. 
Alla blev ovänner och jag fick åka hem själv.
Kul födelsedag.


























SKOJA!!!!!!!!!!!
Kvällen blev precis som jag hoppades. Jag, M, M-J Skåne, Vattnekvinna,
Lope och (nytt alias) J Loca (eng uttal) åt middag på Strandgatan och förfestade. 

Bredvid oss satt bloggerskan www.fridagrahn.com och tog kort på sin mat.
M fick kändipanik och efter att ha varit och beställt en drink kom hon flämtade tillbaka. JAG RÖRDE HENNES JACKA! JAG RÖRDE HENNES JACKA!!! 

Några timmar senare drog vi vidare till Meza.
Jag gillar det stället.


Under kvällen kom jag att fundera på en grej.

Jag och J Loca var inne på toaletten med 8 tjejer vi aldrig sett förut.
Inget ovanligt alls som ni förstår.
Tjejer gör ju alltid sånt på fest/krogen. Det är naturligt för oss.
Det knackar på dörren och oavsett om det är
"snälla-skynda-er-jag-kissar-snart-i-byxan"-knackningar eller våldsamma
"ÖPPNAR-NI-INTE-INOM-FEM-RÖDA-SPÖAR-VI-SÖNDER-ER!!!!"-knackningar
så öppnar man och kissar tillsammans med glatt humör.

Om män hade gjort likadant hade folk viskat "orgie" och förklarat bögigheten 
i att kissa flera män tillsammans. Man ba K? Vi lever på 2000-talet.
Jag är övertygad om att flesta män är kapabla att gå in på
en toalett utan att börja uppträda sexuellt mot varandra?
När jag ser andra tjejer kissa så blir inte jag speciellt upphetsad.
Varför skulle det vara annorlunda för killar?

Så himla orättvist och töntigt konservativt.
Varför ska inte män få uppleva sann krogtoalettgemenskap?
Vem är det egentligen som har bestämt och satt upp den normen?
Feministen i mig undrar..

Här är en film där ni kan se kvinnlig gemenskap i bästa skepnad.
Åh. Jag drar en lyckans suck och tackar och bugar för mina XY-kromosomer.
Kvinnor är verkligen bäst.
Så är det bara.



/Erica out

Kommentarer
Postat av: m

Nää.. det var rätt tråkigt igår..

2010-02-28 @ 16:19:09
Postat av: q

"inte speciellt upphetsad" då blir du ju en aning upphetsad iallafall.

2010-02-28 @ 21:30:38
Postat av: Erica

ja, lite...

2010-03-01 @ 00:05:49
URL: http://ericamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0