Första inlägget som vuxen.

Sitter och tänker för mig själv.

Fördelar

Jag får ta körkort.
Jag får rösta.
Jag får gifta mig.
Jag får skriva på lappar utan förälders tillstånd.
Jag får själv begära ledighet från skolan.
Jag får köpa cigaretter/snus och folköl.
Jag får gå på krogen lagligt
Jag får lov att skaffa ett kredikkort.
Jag får hämta ut mitt pass själv.
Jag får dricka vin med föräldrarna.

Jag har laglig rätt att helt och hållet bestämma över mig själv och mitt liv.


Nackdelar

Jag kan få sitta i fyllecell.
Jag kommer att bli hårdare bestraffad om jag begår brott.
Jag borde (antagligen) inte längre spotta på skor när jag är arg.
Jag måste betala om jag ska till vårdcentralen.
Jag förväntas ta ansvar, vara självständing och oberoende.
Jag har inte längre mina föräldrars försörjningsplikt.
Jag borde inte längre slå tillbaka när min syster är arg.
Jag måste börja dricka kaffe/äta bröstkarameller och annat vuxet.
Jag bör inte längre spela dataspel från 6 år.

Min ungdom är borta och jag kommer aldrig få tillbaka den.



(Trodde ni på allvar att ni skulle få ett positivt inlägg?
Kom igen nu! Hehe)

/Erica out


Kommentarer
Postat av: Mr T (the negro)

Vad är bröstkarameller? :O

2010-02-27 @ 12:43:54
Postat av: q

Du bör veta att det heter datorspel :)

2010-02-27 @ 13:27:14
Postat av: Mannen som vet

Om du blir vuxen ska jag nita dig, hårt

2010-02-27 @ 19:53:25
Postat av: m's syster (jaa jag läser din blogg.. ibland) (varje dag)

du slipper betala vårdcentralen/tandläkaren i två år till :D

2010-02-27 @ 23:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0