Jag var gravid.

Okej.
Vet att Ynaffi-Lo piskar mig imorrn om jag inte uppdaterar snart.
Är lite rädd för kvinnan så det är bäst att jag gör som hon säger.
Även fast jag inte har något speciellt att blogga om.
Man ba G-P (engelskt uttal)

Jo föresten!
Hade en dröm inatt.
Den kan jag ju skriva om.
Otroligt ångestframkallande bara.



Det var en såndär "lång" dröm.
En sån som känns som om den håller på under flera månader.
Den bygger liksom upp ett nytt liv och flera gånger "tänker man tillbaka" på
grejer som hänt tidigare. Tidigare grejer som man då själv uppfunnit i drömmen.

The main thing var iaf att jag var gravid.
Jag hade varit med en kille jag inte kände och hade nu hans barn i magen.
I flera månader funderade jag på vad jag skulle göra.
Men sen kom något ivägen och jag la projektet på hyllan med motiveringen;
Det ordnar sig.

Ingen bra lösning.
(Ett tips för er som kanske är gravida på riktigt!
Lägg aldrig en graviditet på hyllan!!! Kan bli asjobbigt)

Iaf. När min mage blivit halvstor så tänkte jag typ fuck it, nu gör
vi det bästa av situationen
och bestämde mig för att behålla ungen.
Kan ju diskuteras, menmen.
Jag ville ha en bebis + jag kände hur den levde och sparkade.
Ville inte ta bort den.
Livet gick vidare

Så kom dagen och jag födde mitt barn.
Kan säga såhär; om jag en dag föder på riktigt
så hoppas jag att det kommer vara på samma sätt som det var i natt.

I drömmen var det nämligen bara att gå och lägga sig, sova en natt.
Sen på morgonen stod min mamma + M + barnets pappa, vid min säng.

Här! sa de i kör och räckte fram min bebis, en pojke.
- Vi tog ut den när du sov, sa M och log mot mig.
(Kickass-dream)
Man ba oj, tack så hemskt mycket!

Sen luffade drömmen på, några månader gick.
(Det kändes verkligen som det också)
Jag och bebisen försöke bounda, men det gick lite sådär.
Han såg inte ut som jag hade föreställt mig.
Han var liksom sne och betedde sig inte som ett vanligt spädbarn.
Han åt inte, han behövde inte ha blöja och sov alltid hos min mormor.
 
Man ba K.
Askonstig unge.
Men trots det tänkte jag:
Jaha, det är såhär villkorslös kärlek känns!

Och ja, jag älskade verkligen min lille son.
Jag var så moderlig så ni fattar inte.


Fick sluta skolan och bodde kvar i Vänersborg bland annat.
Var så lycklig även fast jag inte gjorde ett skit med mitt liv.
Sen blev det obehagligt.
Jag kunde få tillfälliga uppvaknanden och tänka:

VAD HÅLLER JAG PÅ MED?
Vad hände med mig? Mina drömmar? Mina drömresor?
Framtidsplanerna med storstadsfestande och tågluffning?
Varför har jag gjort detta?
VARFÖR?!?!

Vaknade upp svettig och skräckslagen. Kollade mig om efter min bebis.
Det var något som inte stämde...
I samma stund som jag slog kinden i kudden och fattade
att allt varit terrorteater i min hjärna drog jag en lättnadens suck.
Jag hade inget barn. Jag var inte mamma.
Jag hade kvar alla mina framtidsdrömmar.
Det var denna dags härligaste ögonblick.

Nu ska jag vila.
Blir utmattad och orolig bara jag tänker på drömmen.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: Ynaffi-Lo

Jag var två sekunder från att dra igång en fet "dåligt samvete" chatt idag igen. Men så klickade jag mig in på din blogg bara för att jag var tvungen att titta efter innan jag hoppade på mig. Och du förstår inte vad lycklig jag blev när jag såg ett inlägg. Och du förstår verkligen inte hur lycklig jag blev när inlägger började att jag nämndes. Kände mig lite speciell.



Det kanske var mindre roligt att läsa om bäbisar men det kan jag ta bara för idag. Helt okej ändå. Känner att jag måste vara en trogen och god läsare så att jag iaf har en läsare sen när jag startar min USA blogg a.k.a "bloggen där jag skriver om hur mycket alla mobbar mig för mitt namn".

2010-02-11 @ 21:29:46
Postat av: M-J Skåne

Hehe jag är full så jag kopplar inte:( Ynaffi-Lo, trean tillsammans <3 Norstedt, MER PARTY FÖR FAN

2010-02-11 @ 23:12:22
Postat av: pani

jag vet varför du drömde såhär erica ;)

du såg ju på tv4fakta om en missbildad unge med ögon huller om buller :D

2010-02-12 @ 00:02:03
Postat av: vizzman

SJUKT, drömde nästan samma! att jag blev gravid och helt plötsligt fick en liten pöjk fast han var ful som fan först men sen blev han skitsnygg, då blev jag glad! HAHAHA

2010-02-12 @ 10:29:35
Postat av: Erica

Haha! Du och jag kommer bli sånna där ytliga lattemammor, Vizzman!

2010-02-12 @ 12:02:57
Postat av: Ynaffi-Lo

jag om m-j skåne i trean. kommer bli CRAZY!

2010-02-12 @ 14:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0