Hej på eder.

Tjena. Sitter i soffan, äter godis och fantiserar om ölen jag ska dricka ikväll.
Jag måste passa på att njuta nu för på måndag drar mitt projektarbete igång
och jag måste då avstå från alla typer av socker, alkohol och massa annat skräp.
8 helt nyktra veckor, förutom kanske lite vitt vin (som jag inte riktigt gillar)
kommer bli allt annat än enkelt. Är så lätt att låta alkoholen få för mycket
plats under hösten när allt är grått, tråkigt, kallt och deprimerande. 

Det blir ett substitut för Kul. För att stå ut med det eländiga livet.
Därmed behöver jag hitta en ny hobby eller ett projekt.
Nåt jag kan sysselsätta mig med när alla andra festar.
Än så länge är jag inne på:

Försöka stämma pianot själv

Styrketräna

Laga saker, tex mp3er, mp3-sladdar, cyklar, synthorgeln, hål på kläder

Hysteri-plugga

Stjärnskåda

Passa barn

Övningsköra



Iaf. Tänker inte avslöja för mycket vad projektet handlar om.
Men det kommer bli riktigt kämpigt.

Vad ska jag berätta mer?
Hm.. jo jag är hundvakt över helgen till den här saken:



Han är söt och lätthanterlig, fast rätt blåst. Om man skakar av en sked mot
en bunke tror han att det knackar på dörren och börjar vansinnesskälla och
när man visar honom "hey det är det här som låter. Det är skeden INTE dörren"
så skäller han ännu mer och springer mot hallen ändå.

Men vi har det skitroligt ihop. Igår kväll tog vi en promenad i ösregnet
och sen torkade jag hans päls med min hårblås. Jätteuppskattat.

/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0