Lite smått inför valet. be good kids.

Sitter och läsar Aftonbladets intervju med Jimmie Åkesson från igår.
På ett av frågorna gav han ett svar som så tydligt visar att han i
praktiken är en simpel smygrasist och att hans principer
absolut inte stöder nån ren eller moralisk politik.

Ska bara dra denna fråga snabbt för orkar inte köra någon lång
genomgång av intervjun (även om den innehöll många underhållande svar).

" Aftonbladet - Varför valde du Sverigedemokraterna?

Jimmie - I folkomröstningen om EU kunde jag inte stödja nåt av
riksdagspartierna. Motståndare till medlemskapet fanns hos MP och V
men jag har aldrig varit dragen åt vänster och började titta så smått
på andra partier. Då fick jag tag i ett flygblad och hittade SD. "

Jag vill att ni ska veta hur fruktansvärt intressant just detta svar är.

Jimmie Åkesson gick med i Sverigedemokraterna 1995.
Han fick tag i ett flygblad och kände att han hittat rätt parti.

1995 var Sverigedemokraterna fortfarande ett erkänt
nazistiskt parti och deras flygblad såg ut såhär:

TL_sd_08_1995

Jimmie Åkesson kände att SDs politik från 1995, var rätt för honom.
Säger inte det allt om vad folket bakom partiet egentligen är för några?

Jag frågar Sverige en gång till :

Varför rösta på Sverigedemokraterna om du INTE ÄR RASIST?

De som röstar på SD är oftast lågutbildade, arbetslösa, inskränkta bonnläppar.
20 % av deras ledamöter i kommuner och landsting är sjukpensionärer. 
Det finns inga SDväljare i Sveriges storstäder.
Vad tror ni det beror på?


Egentligen, innerst inne, är jag inte rädd för Sverigedemokraterna och
deras möjliga framtida makt. För lyckas de ta sig in i riksdagen kommer 
deras smutsiga, oärliga politk komma upp till ytan på allvar och svenska folket 
kommer inse vad de egentligen är och vad deras principer står för och innebär.

Det som besvärar mig mest är att jag tycker det är pinsamt internationellt
sett att vara medborgare i ett land som har främlingsfientliga parti i riksdagen.
Jag tycker det är pinsamt när andra länder får reda på att Sverige har
arbetande politker som vill motarbeta mångfald och sk "kulturkrockar"
Det är en svaghet för oss som land att ge människor som SD makt.

Är du inte rasist är Sverigedemokraterna inte rätt parti för dig.
Oavsett hur dåligt integrationspolitiken har skötts de senaste åren.
Förstå det, och helst nu, innan valet.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan vad grymt skrivet erica!

2010-08-26 @ 18:22:29
Postat av: Anonym

eller så är det så att man är trött på invandrare som inte kan sköta sig som 50% av dom inte gör + att inte släppa in fler tattare i ett land när det är så jävla dåligt med jobb

2010-08-27 @ 15:21:35
Postat av: Erica

Din kommentar saknar ju faktaunderstöd så det är så svårt att ta den seriöst :( :( :( Kan du inte återkomma vart du fått de 50 % ifrån och lägga till ditt namn också?

2010-08-28 @ 12:12:05
URL: http://ericamartina.blogg.se/
Postat av: M's syrra

ut med tattarna!!!



skämt åsido. mkt fint skrivet erica.. jag blir lite impad. faktiskt. mer än vad jag kan om politik. tur att du skrev detta, annars hade ju jag faktiskt tänkt rösta på sverigedemokraterna. nu får det väl bli lars ohly å gubbarna. lol

2010-08-29 @ 16:05:41
Postat av: Erica

haha tack vad snällt sagt! kör på ohly!

2010-09-01 @ 17:26:08
URL: http://ericamartina.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag älskar vad jag läser! borde finnas fler som du

2010-09-01 @ 23:47:48
Postat av: erica

oj! tack det var fina ord!

2010-09-05 @ 23:45:06
URL: http://ericamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0