Villa Stranna igår.

Det är natt och så...
Men jag ville bara kika in snabbt för att klaga på Club Stranna.
De gjorde verkligen bort sig igår.
Hela bartömmnings-tillställningen var så sjukt orutinerad och idiotisk.
Jag stod och köade från 22.00-00-00 och det var längesen jag var så irriterad.

Mina frågor till er (om nån av i personalen läser min blogg) är:

Hur lyckas ni släppa in över 100 pers över det tillåtna maxantalet?
Och varför låter ni folk köa utan att säga något om det förrän timmar senare?
Varför hävdar ni att ni inte kan släppa in folk som har valt att gå ut men
sen gör undantag för vissa och släpper in dem igen ändå trots att andra väntar?
OCH VARFÖR har ni inte bättre fokus och fler vakter på plats för att förhindra
att människor plankar in när samma situation har uppstått hela sommaren?

Ofattbart vad korkade ni måste vara med tanke på alla de cash ni förlorar.

Men jag ska inte bitcha för mycket på arrangörerna.
Det jobbigaste i gårdagens sammanhang var självklart alla stenfejsade
överseriösa småstadsvakter som som vanligt tog sig själva på för stort allvar. 

Pga alla arrangörs-fail havererade kö-situationen tidigt och detta
fick vakterna att känna sig viktiga och pirriga av allt "action".
En som gav utlopp för pirret var bla en maktkåt-översittar-mamma-vakt.  
Hon skrämde livet ur de flesta, dampade på ALLT och skrek åt oss i kömassan
att flytta oss bakåt i trappan med samma aggro-spirit som BACKARÅ-braten.

Man ba. Euhm... ursäkta att jag stör...
MEN DET GÅR INTE ATT BACKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!


Åh, jag var så arg. Fast självklart sa ju inget om det.
Ni förstår, om man råkar häva ur sig typ: "nu longnar du ner daj"
till en småstadsvakt då sårar man dennes manlighet så illa
att man lika gärna kan sparka sig själv ur kön och gå hem.



Men där stod vi, festsugna, besvikna, irriterade ungdomar, svalde vår ilska och
frustration över en situation (obz rim) som de efterblivna vakterna från början
hade kunnat förhindra om de inte hade varit så dåliga på att sköta sina jobb.

En stund senare när maktöversittarmamman vänt ryggen till och var ifärd med att
skälla och vifta med armarna som bäst tog jag sats och sprang in utan att betala.

Som straff.
Kändes fab. 
/Erica out 

Kommentarer
Postat av: mirre

bra jobbat, jag blir lite stolt över dig :)

2010-08-16 @ 12:51:47
Postat av: Erica

Åh tack!

2010-08-16 @ 16:12:39
URL: http://ericamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0