.

Är så satans bitter just nu.
Frustrerad, ilsken, förbannad på mig själv.

Rökt 6 cigaretter hittils men de hjälper inte.
Nikotinet lugnar inte, gör inget bättre.
Får bara mer ångest och huvudvärk.

Sumpade mitt jävla tal.
Sumpade mitt höga jävla betyg.

Var så sjukligt nervös innan.
Min kropp darrade, jag blev torr i munnen, fick svettningar.
Men gick upp i talarstolen. Svalde.
Och gjorde så jävla bra ifrån mig.
Så jävla bra ifrån mig. Kände mig så nöjd.
Var stolt över min prestation. 

Min lärare sa efteråt att jag är en riktig politiker, att jag är en naturbegåvning.
Att jag har retoriken i ryggmärgen. Jag var säker, engagerad, levande.
Mitt språk visade på ordkunskap. Hade bra röst, bra ethos, logos, pathos.

Men det blir troligen inget högt betyg för mig.
Varför?
Jag argumenterade i 10 minuter istället för 5.
Och jag hade inte skrivit stödord. 

Genomlider just nu den mest bittra bitterheten någonsin i mitt 18åriga liv.
Vill fan bara gråta.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: Marre

Nej, fy fan vad synd! :(

2010-04-28 @ 15:15:39
URL: http://maaarree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0