SCHVINE

Jag ber om ursäkt för mitt uttalande i föregående inlägg.
Eller nej föresten det gör jag inte.

Är det bara jag i hela Sverige som tror att det här med svininfluensan,
influensa A, H1N1, Den Nya Influensan är lite mer uppförstorat av media än vad det själva verket är?
När jag satt på bussen förut, belv jag irriterad i halsen och hostade rejält några gånger.
Folk vänder sig om.
De sneglar inte eller tittar lite snabbt.
De vänder sig om, från sätena framför. Granskar mig med oroliga ögon.
Tror du hon har det..? Höll hon för munnen ens? Shit, kanske bäst om jag går av tidigare..
Fick hejda mig från att ta upp telefonen, låtsasringa någon och bah:
Var hos doktorn nyss, ja du hade rätt. Jag har fått det. Känner mig så svag. Gud.

Vad jag har läst om det verkar det inte vara mer dödligt än en vanlig influensa.
En tjej i min klass blev diagnoserad med svininfluensa för några dagar sen.
Hon mår fint nu.
Jag kanske är naiv, dum eller inte tillräckligt upplyst om detta ämne.
Men i mina ögon är det inte så farligt som media vill få oss att tro.
Återstår att se om jag har rätt.
M, masterbiologen har iaf tvingat mig att vaccinera mig.

/Erica out

Kommentarer
Postat av: masterbiologen

Erica lilla vän. Det är inte farligare än en vanlig influensa, men den drabbar betydligt många fler och slår till hårdast mot våran åldersgrupp eftersom de flesta gamla har antikroppar mot den. Vanlig influensa drabbar några procent av befolkningen medans denna influensa kommer att drabba upp till 40%. Dont argue with me bitch.

2009-09-02 @ 14:33:48
Postat av: masterbiologen

Och det skitsnacket om att folk kan bli förlamade och skit härstammar från att denna influensa spreds för ca 40 år sen, och hela USA vaccinerades. Dock hade DET vaccinet en biverkning och vissa blev förlamade. Men tror att vi alla kan komma överens om att teknologin och forskningen inom medicin har kommit lite längre än så nu.

2009-09-02 @ 14:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0