Jämställdhetsdebatten: Bröst vs Penis in public

Ibland kommer jag på mig själv med att sitta och ta på mina bröst.
När jag ser på TV, pratar i telefonen, surfar vid datorn eller springer upp för trappan.
Jag vet inte varför, det känns bara skönt.

(Skönt på ett ej sexuellt sätt, jag oljar inte in brösten och smeker bröstvårtorna och sånt!)

Men ändå. Bekvämt.
Händerna är ju i avslappnad position redan kupade och passar därför perfekt till att hålla runt brösten.

Sen kommer frågan.
Funkar detta i officiella sammanhang också?
Sitta i skolan bredvid killarna i mjukisar med näven på pungen. 
Snegla lite diskret och sen föra in ena handen över högerbröstet.
Titta tillbaka och ba: Wzzup?
Borde inte vara något konstigt i jämförelse..
Men sen glömde jag av att det är lite mer upprörande med bröst än med könsorgan.
Eller iaf när det gäller kvinnor.

Synd.



/Erica out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0