Steda

Att städa rummet borde egentligen bara ta max en timma.
Jag vet inte hur det är för er..
Men jag får aldrig den tidsbudgeten att gå ihop med verkligheten.
Min verklighet.

När jag städar inleder jag med att först ligga i sängen 7 timmar och tagga.
Sen börjar jag plocka med de miljoner kläder (smutsiga och rena) som ligger blandade i soffan.
Efter att hängt in sådär tre klänningar i garderoben blir jag plötsligt
så psykiskt utmattad att jag måste återgå till sängen och datorn.
En timma senare masar jag mig upp igen. Fixar resten av kläderna.
Känner mig skitduktig och måste fira det med en glass framför "vänner".
Sen ner igen.
Kanske sorterar skivorna och dammar av dem. Märker om dem.
Efter det slår det mig att jag inte bloggat på hela dagen och slänger därför in ett panikinlägg.
Som avslutning kommer jag på att jag ska på maskeradfest
på kvällen och helt plötsligt finns det inte tid att städa mer.
OPS.

Slut.
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0