Tjejtidningar vs. killtidningar

En sak som är bättre med att vara tjej är att vi har mycket roligare tidningar riktade till oss.
Jag läste en killtidining en gång som beskrevs som:
Den manliga motsvarigheten till Veckorevyn.
(Tråkigt nog kommer jag inte ihåg vad den hette)

Men shit vad roligt tänkte jag och lånade en av E. Ask.
Förväntade mig massa artiklar om

"Så får du henne att komma"
"Lär dig läsa klittan (för nej den sitter inte i naveln)"
"3 steg till skönaste stilen i plugget" 
"Så trär du på kondomen snabbast (välj bland 7 olika stilar)" 
"Bättre självkänsla på fem dagar"
"Möt Oskar som mobbades under fyra år"

MEN ICKE.
Så fort jag öppnade tidningen fick min kropp en ofrivillig impuls att slänga sig själv ner i sängen.
tråkig var den.

På nästan alla sidor var det en (dryg) manlig modell som visade upp (dryga) tråkiga kläder.
På sidorna där det överhuvudtaget stod något skrivet fanns bara krönikor om bilar och skor.
Inget om känslor, inget om sex (förstår allt porrtittande, hur ska ni annars lära er?).
INTE ENS NAKENBILDER PÅ TJEJER.
För hilvide, det finns ju i tom i våra tidningar?! 

Den var så tråkig. Ingen humor. Ingenting. 
Jag hann läsa halva innan min hjärna stängde av sig helt.

Oroväckande.
Inte konstigt att ens manliga vänner häver sig över tjejtidningarna när de är här. 
De är ju svältfödda. 

Här har ni underhållande grejer från SOLO:










 


Sånt här tycker iaf jag är kul att läsa oavsett om man är tjej eller kille.
/Erica out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0