Ingen tragik ge oss musik

Rotade bland mina skivor idag.
Jag har inte så väldigt många skivor som man kan tro.
Men de har en tendens att kunna gömma sig väldigt bra ändå.

Drog fram

Long gone before daylight med The Cardigans
Hurricane bar med Mando diao
The essential, samlingsskiva, The Clash
Det är så jag säger det, Håkan hellström
Samlingsskiva, Janis Joplin
Music machine, Melody club
Your new favourite band, The Hives
Vapen & Ammunition, Kent
Rage against the machine med Rage against the machine

Alla väcker minnen.

Jag minns när jag var 13.
Hade gult hår och alltid gick klädd i svart, lyssnade på metal och tänkte på hur hårt mitt liv var.
(mitt liv var alltså inte hårt egentligen men jag ville att det skulla vara det, och att metal liksom skulle vara mitt enda sätt att stå ut med tillvaron, typ. Som sagt, 13 år)
Jag fyllde min 256 mb-mp3 med Slipknot, In flames,
Korn, Dope, Marilyn Manson (ok, inte hel-metal där) och Blindside.  


Jag minns när jag var 14.
Hade (fortfarande) gult hår och ville vara punkare efter att ha sett Tjenare Kungen.
Alla kläder i garderoben var prickiga och enligt de flesta, konstiga.
Lyssnade på Ramones, The Clash, Ebba Grön (såklart) Tant Strul, Mazarin, Ksmb mm.


Jag minns när jag var 15,
Hade platinablondt hår.
Blev alternativ. Började uppskatta indie på allvar men lyssnade på musik jag fortfarande älskar.

Babyshambles, The Libertines, The Kooks, Arctic Monkeys, The Sounds, The White Stripes, The Hives, The Killers, The Perishers, Franz Ferdinand, Arcade Fire, The Strokes, Mando Diao, Belle & Sebastian, Alice in Videoland, Broder Daniel, Phoenix, Bob Dylan, Rolling Stones, Ac/Dc, Beatles, Queen, Janis Joplin, Håkan Hellström, Hoffmaestro & chraa, No Doubt, Lily Allen,  

Och dääääär kom jag på att denna listan inte går att göras.
Har inte tid och kommer aldrig ha tid.
Jag uppskattar för många band och artister i denna värld.

Men nu är det lov iaf.
Så det jag vill säga dig är:.

Lyssna på musik.

Lyssna på musik om du har massa läxor att göra.
Lyssna på musik om du inte får mcdonaldsmat ikväll som mamma lovade.
Lyssna på musik om någon skriker på dig för att du tagit allt balsam.
Lyssna på musik om tex, säg din ölkalle, åkt fast så att du inte kan förtära alkohol så billigt som du önskar.

HOJ.
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0