det ooooooooorrrrrdnar saaaaj

Värsta utvecklingssamtalet hittils i mitt 17åriga liv igår.
Jag har alltid varit hyfsat redig och duktig när det gäller skolan och aldirg varit orolig inför de mötena innan. 
Men som ni alla vet har jag inte varit exemplarisk det senaste. 
Har inte tänkt så mycket överhuvudtaget. det har varit mest chilloplay som gällt.

När min mentor hivade fram travarna av frånvaropappor och visade för min mamma
skämdes jag så jag blev röd om kinderna och ville bara springa därifrån.
Det var så många röda luckor, de skrattade mig rakt upp i ansiktet och jag
tänkte för några sekunder att fan vad jag hatar skola24.
(Info: Skola24 är ett dataprogram som registrerar all frånvaro, anmäld och inte anmäld.
Ens föräldrar får ett lösenord så att de närsomhelst kan gå in och titta till hur man sköter sig)

Skol-FRA med andra ord.

Det kom fram att jag inte ens kommer få slutbetyg om jag inte fixar till allt nu. 
Så nu är det dags att ta tag i grejorna. 
Har en engelska recension jag ännu inte gjort.
Samhällskunskapspapper jag måste fylla i. 
7 kapitel i Spanska jag måste läsa.
Ett geografiprov. 
En dryg halvtimmes redovisning i historia som jag inte börjat på. + nytt arbete.
Samt 1050 sidor i matteboken. 

Det börjar klia på armarna när jag tänker på det. 
Jag måste sluta skolka och börja plugga. Allvarligt talat nu. 
Sen kan man ju undra varför jag sitter hemma och bloggar 12.50 på en onsdag...
och ja, det undrar väl jag lite också kan man säga. 
Svårt att bryta gamla mönster.

Rock on.

/Erica out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får börja sköta dig Erica. Onödigt med skolk :)

2009-03-26 @ 15:15:59
Postat av: Erica

du har så rätt!

2009-03-26 @ 17:14:37
Postat av: Anonym

hahahah, slappejävel :D

2009-03-26 @ 21:37:47
Postat av: Erica

Varför kommenterar alla anomnymt? Ni skriver ju inga taskiga saker!

2009-03-28 @ 00:31:03
Postat av: anna

Du kommer sluta på soptipp erica. Skärp dej för fan..

2009-04-01 @ 16:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0