Skaffa jobb ni inte behöver skämmas över

Jag blir galen i huvudet. 
Tänk att det finns företag som tjänar pengar på att lura folk.

Två gånger under förra veckan damp det ner saker i min brevlåda + fakturor. 
Jag ringde upp pocketklubben som jag tydligen nu var medlem i och förklarade snällt att jag inte tänkte betala de 200 kronor som fakturan sa att jag var skyldig.
Det stod att man skulle få en bok gratis och sen inget mer.
Glöm att jag betalar. 
"Men.." sa bokklubbstjejen
"GLÖM DET" sa jag (går alltid igång) och slapp faktiskt betala.

Några dagar senare: Jag får hem en eltandborste. 
En eltandborste.
Förstår ingenting, tänker över om jag beställt något på fyllan men kommer fram till att jag är oskyldig.
De jävlarna. Jag måste betala 80 kronor frakt för en grej jag inte beställt. 
Det står visserligen att jag bara betalar 1 krona för tandborsten men det känns oviktigt. 
Det är ändå - 81 kr för mig. 

Att det sen är nästintill omöjligt att få tag på dem gör mig ännu mer förbannad. 
Det går inte att maila dem och förklara vad problemet är
Det går bara att ringa mellan 9 - 12 på vardagen.
Och när jag väl tar mig tid att ringa (jag fick skolka) så har jag plats nummer 1 i kön i EN KVART.
Jag lovar att det inte var upptaget, de ville bara inte svara.
De hoppades väl på att jag skulle tänka
"Jaja, 80 kronor. skitsamma jag betalar då, orkar inte sitta i telefonkö" som en vanlig människa tyvärr hade gjort.
Men icke. Nu var det jag som ringde. Too bad.
När tio minuter till har gått säger en telefonsvararröst:
"Tack för att du väntar, tänk på att du också kan sköta ditt ärende via vår hemsida www.dentally.com"
Jag har redan försökt din crackhoe tänker jag och får sen äntligen prata med en människa.

Jag: Jag vill bli kopplad till chefen på ert företag eftersom jag har några frågor.

Anställd ung tjej: Det kan jag tyvärr inte göra, vad behöver du hjälp med?

Jag: Nehe, men jag är upprörd över ert system. Jag har fått hem en tandborste jag inte beställt eller vill ha och på eran hemsida står det att man ska få den för en krona. Att frakten kostar 80 kronor står det inget om. Jag är en fattig student och jag tycker detta är ett väldigt dåligt sätt att tjäna pengar på. Dåligt!!

Anställd ung tjej: Okej, jag förstår. Men då kan du skicka tillbaka den. Jag stryker dig som kund hos oss.

Jag: Ja tack! Snällt av dig. Jag förväntar mig att det inte kommer någon annan faktura eller så nu?

Anställd ung tjej: Neee-eej då!

Jag: Jag behöver inte betala något för detta alltså?

Anställd ung tjej: Neee-eeej då!

Fan va bra. Nice and easy.
När min mamma ska lämna in fanskapet på posten tvingas hon ändå punga ut 50 kronor.
Så på måndag ska de grillas till döds. 
Crackhoes hela bunten. Skaffa jobb ni inte behöver skämmas över.

 <---- crackhoe

/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0