Sååå hax0r

Jag har ägnat hela min kväll åt att analysera min laptop. Försöka förstå min laptop.
Är så jädra förbannad att jag knappt kan sitta still på stolen.

Jag höll tidigare idag på att avinstallera, installera och uppdatera program.
Då kan det ibland hända konstiga saker med datorer.
Och mycket riktigt, helt plötsligt vill inte min dator läsa cdskivor.
Inte brända, inte köpta. Inget gick. Bara dvdskivor.

Så jag kavlar upp armarna och kör igång.
Söker igenom hela datasystemet.
Uppdaterar drivrutiner, ändrar om drivrutiner.
Jag genomsöker hela enhetshanteraren, går in i ALLT. Varje millimeter av mjukvaran.
Verkligen GRÄVER runt i min lila dator. Hittar inget, fattar inte varför den inte vill spela upp min skiva.
Det har den ju kunnat förut! Eller?

Eller vänta nu, har den det?
Jag har ju aldrig satt in en cdskiva i den..
Hmm......

Och plötsligt (efter 3 timmar) slår det mig att 
spelaren antagligen inte är byggd för Cd-skivor, utan bara Dvd/Cd-rom.
Ingen big deal tänker man säkert nu, men ni förstår...
Detta gör att jag kommer tvingas sitta i en bil 80 mil lyssnandes på Rix Fm.
Min mp3 är sönder, min laptop vill inte läsa in mina brända skivor och livet är allmänt svårt ikväll. 
Min arm är fortfarande ful. 

/Erica out 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0