Kalorier och psykologi

Jag åt jättemycket mat igår. Oförskämt mycket mat.
Ska räkna upp allt.

Polarkaka med tomat och ost.
Pastasallad med dressing,
En skål glass med banan.
Två polarkakor med ost och tomat.
En skål glass med banan och chokladsås.
Tre polarkakor i ugnen med tomatpuré, svamp och ost.
En skål glass, a lá natural.


Någon som vill kalkylera ihop den totala kalorihalten?
Nej inte jag heller. För då måste jag nog motionera.
Och det vill man ju bara inte göra.

Jag har börjat läsa psykologi nu på sommaren också.
Det gör att jag förstår mig själv bättre.
Igår höll jag tex på att rationalisera. Få verkligheten och mig själv att framstå som bättre än den är.
Jag intalade nämligen mig själv att jag förtjänade alla skålar med glass
eftersom jag fortfarande har jätteont i halsen. Den absoluta sanningen är dock att jag bara var sugen.
Inte för att mitt överjag måste få veta detta.

/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0