Älskar mig själv

Idag har jag genomfört 1,2, och 6.

Nr 1:
Jag har varit på alla lektioner idag. Gav mig själv lite flextid och slutade tio min tidigare.
Men hey, det går inte att göra stormsteg på en dag. En bättring iaf. Tummar upp, people!
Tack så mycket.
Och Maja ska ha cred. Hon har också varit en hel dag i skolan idag.
EN HEL DAG MAJA JÖNSSON.
Tummar och tår upp people!

Nr 2:
Jag har skrivit lite på min novell idag.

Nr 6:
HÄR ÄR JAG. Online.


Och on top of allt det har jag tränat idag OCH ätit bra mat.
Jag är på väg i rätt riktning, den saken är klar som solen.
Man måste ju börja ladda upp för Beach 09 som Green Giant sa idag.
Detta måste vara mitt fetaste år.. Jag har räknat efter lite
och tror aldrig jag har varit såhär mullig förut.
Jag har väldigt lite muskler på min kropp och väldigt mycket fett.
Ändå så gillar jag mig själv... jag gör faktiskt det.

När jag var 14 år och (faktiskt rätt smal) kollade ner på min mage
när jag satt ner började jag nästan gråta och ville inte gå till skolan.
Nu tittar jag ner på magen, som säkert är dubbelt så tjock och ger den en klapp.
Min mage <3
Jag har sprungit ut ur puberteten. Det finns inget kvar att utveckla.
Jag har varit 166 cm i snart fem år, haft storlek 38 på skor i snart fem år.
Mina bulltuttar växer förhoppningsvis inte mer (eller vem försöker jag lura?)
För första gången i mitt liv älskar jag mig själv.
Jag är inte speciellt snygg eller smal. Jag är medveten om det.
Men jag älskar mig ändå.
Jag står framför spegeln på morgonen och tänker "oj vad plufsig jag har blivit" men jag blir inte ledsen.
Jag förvånas över hur jag reagerar. För några år sedan hade jag deppat ihop totalt.
Det snackas mycket om tips för bättre självförtroende. "Lär Dig Älska Dig Själv" osv.
Du kan öppna vilken tjejtidning som helst. Tusen tips. Och det är jättebra!
Men det funkar nog inte, inte egentligen.

Mitt tips för att älska sig själv är enkelt: 
Kom ur puberteten (när kroppen säger till) och sluta grina på Bilddagboken.

Sov gott.
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0