Anger 2.1

Jag vill inte börja sprida negativ energi redan (haha ops) men nu börjar det bli svårt här.
Förr i tiden räckte det med ett blogginlägg i veckan, nu krävs det mer.
"uppdatera oftare" "lägg in mer bilder"

Mina små never skakar av utbrändhet.

Att logga in och se hur många som läst och samtidigt komma på att jag inte skrivit ett skit idag,
det känns bara som att jag slösar med eran tid.

Blondinbellas blogg känns ändå ganska lätt att sköta.
Allt hon behöver göra är att skriva vad hon gör på dagarna.
Är hon inne med pojkvännen, ja då bloggar hon om det.
Är hon på krogen, ja då bloggar hon om det,
Är hon ute och köper djur som jackor, ja då bloggar hon om det.
Simple. 100 000 i månaden. Ka-tsching!

Just Blondinbella är lite svår för mig, de flesta av mina vänner gillar henne.
De tycker att hon är smart, snygg och en förebild.
Och jag håller med, till viss del.
Hon ser bra ut, och är duktig på att tjäna pengar, man skulle väl kunna säga, ja smart.
Men det är något med henne som jag inte kan låta bli att störa mig på.
(Hennes åsikter om päls, ja det säger sig självt)
Men i helhet.. jag tycker hon hycklar rätt mycket.
När man läser de första inläggen i hennes blogg vill man bara dra en filt över huvudet och aldrig mer vakna.  
Där är hon bättre än alla andra, snyggare än alla andra, tjänar mer pengar än alla andra
och är man inte från Stockholms innerstad är man mindre värd i hennes ögon.
Hon förespårkar skönhetsoperationer och allt hon bryr sig om är utseende och fest.
Ungefär så. Det är den bilden jag har av henne.
Det var sån hon var när jag klickade mig in på hennes sida ibland. Förr i tiden.

Och att hon nu det senaste halvåret, när media fått upp ögonen för henne,
helt plötsligt blivit Helgon-Bella och ändrat åsikter, jag köper inte det.  
I mina ögon är hon fortfarande gamla Blondinbella.
Tycker faktiskt det är märkligt hur man kan förändras så mycket på så kort tid...
Helt ändra sin personlighet och sina åsikter. Konstigt.
Jag köper det inte nånstans.

Jag gillar inte mycket i samhället idag.
Ni kan kalla mig wannabe-anarkist och sånt, men det är faktiskt såhär jag känner. 
Jag skriver det inte för att framstå som viktigt eller tuff. 
Det är bara att finns så mycket jag skulle vilja ändra på. 
Och så lite jag faktiskt kan ändra på. 
Blondinbella, en tjej i vår ålder som faktiskt har möjlighet att ändra på saker,
som har makt. folk som ser upp till henne.
Hon lallar runt, bloggar om foundation och fredagsmys. 

I själva verket är det nog inte Blondinbella jag stör mig mest på. 
Det är faktumet att så många människor på allvar vill läsa hennes blogg istället för min.


Anger
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0