Den vanliga ordningen

Är det inte väldigt lustigt att när ens mamma för en gångs skull lagat mat
åt en så kommer ens far och äter upp allt för en?

Men vadåå, Erica? Hur ska jag kunna veta att det var vegetariska korvar jag åt?

Hmm... mja, inte vet jag.. kanske för ATT DET STÅR "VEGETARISKA SOYAKORVAR"
PÅ LÅDAN DE LIGGER I 
God damn it.



För det första är vegetarisk mat mycket dyrare än vanlig, det har jag minnsan lärt mig.
Varje gång min mamma handlat suckar hon medans hon lägger in grejerna i frysen,
tittar på mig och säger i vanlig ordning.. 
- Undrar hur det kommer bli när du flyttar hemifrån, Erica..
Allt hade vart så mycket enklare om du åt kött.
Du vet att vegetarisk mat är mycket dyrare än vanlig?

Varpå jag i vanlig ordning svarar
- Men sluta köp mat till ditt barn då, om det känns bättre för dig. 

Sen är diskussionen slut. I vanlig ordning. 
Sådär är det arje gång hon inhandlat något som inte är ett djur. 
Det hinner i längden bli rätt mycket tjat. 


Så nu sitter jag här
utan mat
i vanlig ordning

~~
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0