När hände detta?

Ja, det var trevligt att vakna i morse. Faktiskt.
Numera dricker jag så långt in på natten att bakfyllan kommer först kvällen därpå.
Och kul att logga in och se att jag bloggat en fin och sammanhängade text med en stilig bild.
Aspackad var ordet.
Men är man ung så är man. Det är väl så enkelt.
Var faktiskt längesen jag drack sådär.
Har blivit så jädra torr det senaste. Tycker inte det är kul att bli full längre.
Ni minns när man var 14 och ute och rände?
Då handlade allt om alkoholen. Det man pratade om dagen efter var vem som hade däckat först,
vem som spydde mest vem som strulade med flest.
Nu sitter man här, snart vuxen och är helt färdigfestad. Slutkörd.
Jag orkar inte dricka mycket nuförtiden för jag pallar helt enkelt inte med dagen efter.
Jag hatar att vakna upp och inte minnas hela kvällen, jag hatar att må illa, att vara slö, att få huvudvärk.
När jag som 14åring vakande upp med allt det kände jag mig cool och
skrev till alla på msn "assåe, fyfaaan va bakis jag e assåå".
Och tyvärr finns det ju folk i min ålder nu som lever kvar i det...

Det är lördag kväll och jag sitter inne.
Jag är för trött för att dressa upp mig, sminka mig och gå ut.
Det är den brutala sanningen.
När hände detta?
Jag funderade vid sextiden.. "Ska jag ruska upp mig, ta en dusch och följa med till vargön?"
Men en annan sida av mig la sig ner och vägrade.
Varför ska jag gå ut och festa när jag egentligen inte vill?
Jag säger detta helt utan att skämmas att jag kan tycka det är skönt att äta middag tsm med mina föräldrar,
ladda ner lite musik, äta gott och bara vara.

Och det tänker jag göra ikväll.
Ha det så bra.



/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0