Ey fritid..

Är inte det mest töntiga som finns att ligga och skreva i skolan. Lyssna på hög musik i mobilen.
Digga med huvudet, ge mening åt utrycket "äga bänken"
och försäkra sig om att alla hör innan man säger (högt of course):

Eeey, mannéén. När ska jag få min miljon dollar va?

Varpå annan cool kille svarar:

När du flyttar till Usa och går med i máffia vaa.  

(Hörde alla? Hörde alla? Bra! Fifan vad tuffa och kriminella vi är)

_____________________________________________________________________

Det blir så mycket lättare att störa sig på saker när man är sjuk. 
Man har så lite att göra om man jämfört med vad man brukar göra när man är frisk.
Man kan inte träna, inte städa, inte träffa någon, inte gå utanför huset.
Man ligger bara framför tvn, och stör sig.
Allt som kommer i mina ögons och örons närhet får sig en släng av mina ordspyor.
Inte nog med att min hals värker och att lufvägarna sluter sig varje gång jag hostar. 
Jag måste även stå ut med att Mojje har släppt en ny barnskiva.
Oh yeah. De spelar reklamen i varje paus så jag blir påmind hela tiden. 
Undrar om han får ligga mycket? 
Jag menar inte att han borde gjort en sexig video till "poppopopopopcornfrisyr" för barnens skull,
men det är ju vuxna som ser reklamen också for crying out loud. 

Nu tycker ni att jag gått för långt och gnällt mer än jag behöver och ni står ut med så hejdo puss

/Erica out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0