Håll er borta

ÅÅÅÅÅÅÅH KOM IGEEEEEEEN!!!
Är det bara jag som vet att låten Right Round av FloPida är en jävla cover.
Blir så irriterad när jag ser, hör, träffar människor som tror att han komponerat ihop den själv.

Det hör till allmänbildningen att veta att låten från början skrevs och framfördes på 80talet av Dead or Alive. 

 

Och nej, refrängen gick inte: 
You spin my head right round right WHEN YOU GO DOWN WHEN YOU GO DOWN DOWN.
(den amerikanska rapkulturen har ju inte fått nog av sexuella anspeglingar liksom)

Utan:
You spin me right round, baby right round, LIKE A RECORD BABY. ROUND ROUND ROUND ROUND. 


Ska de ta credit för 80talet nu också? Kan de inte bara hålla sig borta?
Blir galen.

Om tjugo år kommer våra barn gå runt, digga till den senaste musiken och låta såhär:

Ett av våra barn: SHIT! Den här lyssnade morsan på när hon var ung! Från början skrevs den av nån Florida
Ett annat av våra barn: NEHE? Shit, coolt.. grym kille.
 

MTV är för övrigt totalockupperat av denna skit.
Det är bara svarta rapmän med tillhörande inoljade brudar i bikinis som finns på MTV nuförtiden.

Det är precis som att det är bestämt innan att för att bli framgångsrik rappare
måste du vara amerikansk, ha mörk hy, en tuff uppväxt, ett starkt vapenintresse
och du ska helst behandla kvinnor som boskap/leksaker. Då är du godkänd. Då tjänar du pengar.
Spelar ingen roll om du skrivit 15 låtar om hur rik du är, hur många drive by's du organiserat,
eller hur många "bitches" som brukar shaka sina ass för dig.
Skitsamma om du redan 34 gånger rappat texter om den där morbrorn som blev skjuten.
Samma jävla tjat sen 1995 men likt fan blir du framgångsrik.

Spyr på Florida
Spyr på den amerikanska rap/hiphopkulturen.
Spyr på den kommersiella musikbranchen som i slutänden alltid fuckar upp den rena och ärliga musiken.
Musiken som är bra utan våld, pengar och ful syn på makt och sex.

Det var mitt avslut för kvällen.
Bojkotta MTV. Peace.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: ejnnifer

agreed.

2009-08-25 @ 22:00:00
URL: http://jeangreenfightmachine.blogg.se/
Postat av: Sean

För de första kallas det "sample". Det är i stort sett var hiphopen var från början att ta andra låtars beat och rappa till.

Och för det andra stämmer det inte de andra du skrev. ex. Pitbull, varken svart eller amerikan, haft tuff uppväxt eller vapen. Sen Kanye West, Dream, Eminem, Knaan, skulle kunna hålla på i evigheter.



Sedan dom som verkligen har haft hård uppväxt brukar faktiskt få ut det ganska bra. Sedan är de ju också massa låtsas gangsters som försöker få folk att tro saker , men det är en annan sak..

2009-08-25 @ 22:04:08
Postat av: Erica

SEAN: SNÄLLA! Ditt argument är bara så.. säg inte emot mig. De du räknade upp är isf FETA undantag (Dock har jag sett videos av både Kanye, Eminem och Pitbull och enligt mig är de är precis lika sexuellt nedvärderande som alla andra). Det är väl klart att jag inte kan dra alla världens rappare över en kam, men jag menar bara att de flesta, de fleeesta är exakt som jag beskrev ovan. Det är iaf den bilden jag fått av ALL amerikansk hiphop/rap. Det är min bild av MTV.



Sen i stort sett handlar väl hela inlägget om att jag ogillar rapkulturen och vill att de ska hålla sig borta från min kultur.

2009-08-25 @ 22:47:38
Postat av: Viktor

Känns som du var på rätt dåligt humör när du skrev det här inlägget :D Men det känns faktiskt som du drar alla över en kam här, och jag tycker det finns många bra hiphop-dudes som är helt OK :)

2009-08-26 @ 17:23:35
Postat av: Anonym

Det lättaste är väl bara att du inte lyssnar på de :)

Sen finns det ju folk i alla musikgenrer som gör covers på andra låtar.

2009-08-26 @ 23:24:37
Postat av: Sean

Just de Erica , måste inte lyssna på all radioskit , säh :)

2009-08-27 @ 18:11:13
Postat av: Anonym

..har också gått och stört mig på floridas version.

2009-08-28 @ 08:21:36
Postat av: Erica

Sean och anonym: Jag lyssnar inte på all "radioskit". Jag gör så gott jag kan för att hålla mig undan från musik jag inte gillar. ÄNDÅ blir det att man hör den hela tiden.



Anonym2: Kul att höra! Någon mer som inte har fel på öronen.

2009-08-28 @ 08:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0