not walking on sunshine

Jo, jag satt på planet i morse. Jag gjorde det.
Gud vet varför.

Kylan som slog mig rakt i ansiktet när jag steg av och gick nedför landgången fick mig nästan att lipa.
"Det är varmt här hemma! 14 GRADER!!!!"
my.ass
my.ass
my.ass

Inga palmer, inga citron eller apelsinträd, inga jordgubbsodlingar.
Allt här hemma är så dött i jämförelse.

Jag ville bara vända, springa in i planet igen, övertala dem att köra mig tillbaka.
Hem till Spanien där jag kan surpla öl när jag vill, strosa gatorna ner i Los Alcazares,
äta munkar med Jennifer på smutsiga trottoarkanter, låta Robert få det sista av min öl,
röka mina ciggaretter i ljuset av strandcafeernas vita belysning.  

Gå längs strandkanten, ha korta shorts och inget smink.
Äta färsk bröd, smör ost och jordgubbar varje dag.
Klappa hundar som är ute och rastar sig själva.
Sitta och prata med damen på La Sombre.
Köpa struntsaker på marknaden.
Äta påskmat hos min mormors syster
Ta långa promenader på morgonen, gå vilse, hitta rätt, gå vilse igen.
Spela kort kvällarna igenom.
Titta på TV och inte fatta någonting.

Jag saknar det.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: m

glöm inte att du ska hänga med mig idag.

2009-04-15 @ 11:10:37
Postat av: E

najdah

2009-04-15 @ 13:15:38
Postat av: Jean

hahaha, vill med äta muffin! :):) hhihihi

2009-04-15 @ 21:00:16
URL: http://jeangreenfightmachine.blogg.se/
Postat av: Erica

jaa, det också! buhu

2009-04-15 @ 23:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0