Hej på er!

Hej på er.
Jag är sjuk.
Mitt immunförsvar har en tendens att alltid strejka när jag behöver det som mest.
En stressig provvecka, dagen innan man ska utomlands, födelsedagar osv osv.
Det är alltid då det måste börja bråka.

Den här gången la det av dagen innan hemresan från London.
Och jag avskyr verkligen att resa när jag mår dåligt.
Allt blir på ett eller annat sätt mycket jobbigare då. 

Exempel:

Vi fick inte reda på vilken gate vi skulle till förrän i sista minuten.
Så där står vi, 10 minuter innan stänging och skrämen visar: 57.
Underbart.

Ni som varit på Stansted förstår vad jag menar.
Man tar sig inte till Gate 57 på två röda här direkt.
Avstånden är enorma.
Så det blev en, starkt uttryckt, jävligt rask promenad.
Det konstiga är att mitt i allt rask får en familjemedlem för sig att gå på toaletten. 

Personen i fråga är för övrigt den som i vanliga fall brukar insistera
på att vi infinner oss vid gaten minst 1 timme innan den stänger.
Vid toalettpausen var det 6 minuter kvar och vi var inte ens i närheten.
Vi visste inte ens om vi skulle behöva ta tåg ut till gaten.
Fattar inte.... Toaletten.

Historian slutade iaf med att vi fick springa som galningar.
Fick skrika åt långsamma resenärer att
FLYTTAAA PÅÅÅ EEEEERRRR och sånt.
Och det lindrade inte direkt min påbörjade förkylning.

Är skitsjuk nu.
Lägger upp bilder senare.
Ska sova.



/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0