Möte med katt (låter som en faktabok men det är det inte)

Kvällens första möte med katt:

Miniparty hos Mannen som vet.
Hans katt Dylan var instängd i the masterbedroom för att skyddas, typ. 
Men jag och L-E Bernie smyger under kvällen in dit för att chilla en stund.
I masterbedroomet möter Dylan oss med glädje. Han hoppar upp i våra knän
och drar nån vals från knäna upp till magen och tillbaka.
Just livin the catlife yah know.

Sen börjar han frenetiskt slicka på min hand. Rätt hårt också. Vasst. 
(Antar såhär i efterhand att detta var något slags försök till förspel)
Slickandet övergår snart i att nafsa och tillsist bita, hårt.

Jag satt mest och tog emot.
Lät honom hållas. Jag menar, katten hade varit ensam i flera timmar.
Men, sen ändras hans beteende, han blir mer hetsig och rör sig annorlunda.
När hans rörelser börjar störa min och L-E Bernies konversation sänker jag
blicken och inser plötsligt vad Dylan håller på med.

Minuten senare stod jag uppe i Mannen som vet's rum och
rullade maniskt deo över hela armen. Det hjälpte inte.
Resten av kvällen gick jag runt med en arm som luktade kattsnopp.



Möte med katt 2 (som också blev den dödliga stöten) :

Efter minipartyt åker jag för att sova hos M.
Där möts jag i hallen av henne och fettot Gucci, husets katt. 
Hos M räcker det bara med att Gucci står och tittar på oss genom glasrutan
för att mina läppar och ögons ska svullna upp och rinna.
Hemfärd dirr för att ta mediciner.  

Såhär såg jag ut när jag kom hem.
(Bilden suger och visar inte verkligheten som den var)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0