Sjuka i Norge.

Jag och Elf är på jobbresa i Oslo. Tanken är att vi ska söka jobb, gå runt med cv, prata med chefer och sådär. Det är tanken. Vad som dock händer är att vi ligger utslagna på vårt vandrarhem med aggressiv magsjuka. Jag klarade mig iväg på en arbetsintervju igår men efter det var jag färdig. Åkte hem och somnade på en sekund. Elf är sämre idag än vad han var igår och jag försöker ta hand om honom så gott det går. Vilket betyder att jag tvångsmatar honom med alvedon mot febern trots att han är största tablettmotståndaren. Lite svinigt av mig, men vi har liksom inte råd med principer nu när vi betalat dyra norska kronor för det skabbiga rum vi bor i. Det är bara att ge järnet för att bli frisk.

Igår morse när jag vaknade mådde jag så dåligt att jag i några sekunder nästan tänkte "jag orkar inte gå på intervjun, jag kan inte, jag är för svag". Men jag gick upp, satt två timmar på toan och kissade ur nummer två, tog en dusch, drack lite juice och gick till t-banen. Orkade som sagt bara intervjun innan jag gick hem och la mig igen, men alltid något. Kämparanda.

En guldkant på tillvaron är dock att vi inte behöver oroa oss för att maten ska ta slut. Något vi diskuterade hemma i Sverige. Det är kanon, vi äter typ ingenting. Nu ska jag försöka väcka Elf igen.



Hoppas ni andra är friska.
/Erica out




Kommentarer
Postat av: lisbeth

Hej ! Har nu läst om att du har sjukdomen Sclerodermi som jag ,undrar hur har du det nu? har den ökat,eller står den stilla? svårt att förklara så här.Jag är en kvinna i 59 års ålder, och fick veta detta tidigt 16 års åldern,har förändringen på insidan v-lår,från knäskål snett över låret mot höften in mot ryggraden hela benet är fast och mindre än mitt högra. var sitter ditt? du fick behandling med salvor? var det öppna sår ytor eller vad? vilken läkare har du? tack på förhand och ta hand om dig / kram

2012-01-18 @ 20:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0