Även fast rave-kulturen dog ut innan jag föddes.

Var ute med några gals igår och hamnade i en underhållande situation
som ibland uppstår på krogen - 40åriga män som kommer fram och raggar. 

Män i 40årsåldern på jakt efter kött är så orutinerade på något sätt,
de beter sig och säger sådana luriga saker att man stundtals får
svårt att förstå om människan stöter på en eller förolämpar en.

Igår när jag stod ute kom en kortväxt man fram och inledde en konversation.
Jag var inte på mitt mest peppiga humör men försökte ändå vara trevlig fast
samtidigt visa att: jag är inte intresserad/du är full, jobbig och old as fuck.

Det stoppade dock inte gammelmannen som malde på en stund, han sa att jag
var trög och tråkig menat som en komplimang (?) och på det följde sen en
lång, filosofisk ointressant förklaring på hans definition av ordet trög.  
Efter det fick jag lyssna på något slags oprovocerat försvarstal om
att det faktiskt var han själv som valt att leva ensam utan fru och barn.
Att han vägrade följa normen.
(Är ju helt klart mer värdigt att hänga själv på Meza och stöta på småtjejer lix)

Sen frågade han om jag ville "följa med in och rave:a".
Det ville jag inte.

En stund senare såg jag honom stå själv och "rave:a" 
okontrollerat på dansgolvet till Rihanna - Only girl.
Det gav mig underhållning för en vecka framåt.



/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0