Gästinlägg av Barchman


Håkan Hellström är inte slut. Hans bästa tid är inte över. Du var inte bättre förr, Håkan Hellström.

2 steg från paradise går inte att bedömma på bara några genomlyssningar. Varje gång albumet spelas växer låtarna. Björn Olssons melodier är geniala. Man hör alltid något nytt. Det finns recensenter som självbefläcker sig själv när de läser vad de själva har skrivit. Många av dem vågar sig på att ge betyg på skivan efter en genomlyssning. Det är omöjligt. Opersonligt. Och framförallt jävligt oproffesionellt.

Våren 2000 kom singeln Känn ingen sorg för mig Göteborg. Tio och ett halvt år senare har Håkan upprepat bedriften att lyckas få mitt mentala tillstånd i rubbning varje gång han har släppt ett nytt album. Från de frenetiska trummorna i Gullbergskaj paradis till piano-introt på Tro & Tvivel och Gårdakvarnar och skit som alltid berör lika mycket.

Det finns ingen artist som enbart har släppt bra skivor genom hela sin karriär. Men Håkan har inte misslyckats än. 2 steg från paradise är verkligen inget undantag. Han har en stående prenumeration på det högsta betyget.

Tack.

























Vill bara tillägga att jag tycker att L-E Bernie är en underbar människa. Så genuint förhud och vacker.

Kommentarer
Postat av: L-E Bernie

Barchman! Inte förhud! helvete.

2010-10-20 @ 15:43:13
Postat av: Anonym

Fast överlag var ditt inlägg bra. förutom förhuden.

2010-10-20 @ 15:44:31
Postat av: Ynaffi-lo

barkman du är sämst.

håkan suger.



tack och hej.

2010-10-20 @ 19:50:52
Postat av: Anonym

Vem är Ynaffi-lo?

Inavlad?



Tycker jag förtjänar reklam för min twitter, Erica.

2010-10-21 @ 19:39:58
URL: http://twitter.com/riverendrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0