Äntligen.

Tjena.
Jobbat med att bjuda på mögelost på Coop tillsammans med en jobbig kärring
(rent ut sagt) två dagar i sträck så ursäkta att humöret inte varit på topp.
Dåligt humör = utebliven uppdatering.



Jag har kommit hem torsdag/fredag helt utmattad och vansinnigt irriterad.

Har haft i uppdrag att vara mentor åt en nybörjardemostratör.
En skvallrig kedjerökande ragata på 55 bast med röd färg i luggen.
Som gärna berättar sina livshistorier om och om igen men vägrar att lyssna.
Hon har inte följt mina instruktioner, inte förstått något, och jag har fått prata
med henne som man gör med en 5 åring. Förstår ni hur utmattande det är?

Den första dagen var jag trevlig och resonlig (nästan moderlig) men de sista
timmarna igår höll det inte längre. Vilket kunderna tillslut påpekade för oss.
Det bälläde uwr lite. Men men. Skitsamma.

En annan jobbig grej som pågår i mataffärerna är att man tydligen inte
får sitta och äta själv i personalrummet. Är det nån regel jag missat?
Pani och José? Är det så på maxi också?

Min favoritstund på dagen när jag demar är lunchtimmen då jag kan sitta ensam,
rensa tankarna och bara vara. Inte prata med någon, inte behöva vara trevlig,
inte behöva le eller låtsas vara intresserad av någon människa jag inte känner.

Bara sitta helt ensam. Ifred.
Men det är tydligen omöjligt. För det är alltid...
ALLTID någon som kommer och sätter sig bredvid mig av barmhärtighetssjäl.
De sätter sig och börjar kallprata med mig för att de tycker synd om mig.
För att jag inte ska behöva sitta ensam, för att vara snälla och må bra
över sin egen fantastiska empati. Jag dör inombords varje gång men
det är så svårt att vara otrevlig mot dem. När tanken är god. Eller?

Ska jag kanske nästa gång det händer bara glo kyligt, ta min mat och byta stol?
Egentligen värt att prova, när jag lägger fram det såhär..

Nu måste jag resa mig ur sängen.
/Erica out

Kommentarer
Postat av: pani

Du gör såhär, när du ser att en eventuell jobbig människa närmar sig så drar du fram den närmaste tidningen du kommer öer och ser väldigt insatt och intresserad ut av vad du läser. Om personen i fråga säger nått så nickar du bara eller ler lite så att han/hon förstår att du har hört vad dom har sagt. Men eftersom att du inte fortsätter samtalet så fattar dom inom kort vinkeln.

Det går alltid hem på maxi i alla fall..

2010-11-07 @ 21:41:39
Postat av: josé

pani kunde inte sagt det bättre. en stadig taktik.. inte oartig, men ack så tydlig. try it, you wont get disapointed! dock kanske coop folk inte är riktigt lika smarta människor som maxi folk..

2010-11-10 @ 11:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0