spanjorer

Igår fick mina vänner som har spanska som b-språk sina spanjorer! Lope ( som hon kallas av tha bloggah ) fick en underlig liten filur. Hittills har vi konstaterat två knepiga egenskaper.

1. Han sover ovanpå överkastet, med sina kläder. Jag misstänker att han är lite rädd för att Lope ska smyga in och ta hans oskuld.
2. Han vill inte ha någon frukost. Vem fan vill inte ha frulle?

Spanjorerna var för övrigt trevliga, vissa av dem det vill säga. Jag förstår mig inte på torra människor som åker på en sån här utbytesgrej, det blir INTE kul om man bara pratar med varandra och inte ens vill lära känna nya människor. Jag löööövar. Ta bara M-J Skånes skogshuggare som exempel.

På tal om utbyte mellan skolor, så hade min skola något liknande med en belgisk skola förra året.
Vi snackar om en megafuckingjätte kulturkrock!! fast nä.
Men en rolig sak som är värd att nämna är att de alltid ( verkligen alltid ) gick runt och snöt sig i sina tygnäsdukar. Som de sedan så fint skrynka ihop och la i fickan för att återanvända senare. Tänk er att ni sitter och äter, helt plötsligt kommer en näsduk efter en annan upp och det är inga diskreta snytningar. Snarare ånglok.
När jag var i Belgien blev jag även erbjuden en egen så jag slapp snyta mig inne på toaletten. DÄR MAN SKA SNYTA SIG. Självklart snodde jag med mig den hem, har den för tillfället inramad över sängen. Bästa souveniren evah.



/ M-zor out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0