Klockan är 21.23. Fredagkväll och jag är freakin ENSAM.

Har nekat diverse erbjudanden om sällskap ikväll för att
spendera tid med min mediekunskap och-mediekommunikationsbok.

Sjukt ovärt konstaterar jag nu i efterhand.

Orsak 1.
Jag har inte öppnat boken än

Orsak 2.
Jag har inte öppnat boken än

Hur misslyckad får man egentligen bli? tänker ni säkert nu.
Men stoppar er redan där. För ni har FEL.
Ni har fel om mig.

Grejen är... och jag VET att detta låter konstigt, men CHILLA...
Okej.....
Sanningen är den att det är någon ond kraft eller förbannelse över bokjevln.
(och andra skolböcker i allmänhet)

Varje gång jag kommer i närheten, varje gång jag rör den,
varje gång jag tänker på den får jag fysiskt ont i kroppen.

Den vill inte att jag ska bläddra och läsa i den.
("åh håll käften, detta är bara en ursäkt för att du ska slippa plugga")
Så vad ska man göra?
Öppna boken mot dens vilja?
Nej just det.



/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0