Nyårskvällen lite mer detaljerat.

Hej hej har fått lite mat i magen nu så känner mig något piggare.
Gårdagen var fin.
Roligt sällskap, god mat, vin, dans och höga klackar.

Vi började alltså kvällen hos Thorrz0r med middag och uppkorkning/skruvning.
Sammanlagt sådär tusen pers.
Menyn löd följande:

Liten smörgås med räkröra
Potatisgratäg med tillagad kycklingfile
Fruktpannacotta med vit choklad

Efter att vi slängt (ja slängt) i oss maten kom massa boyz och höjde stämmningen. Mycket allsång, kramar och dans (trodde aldrig att jag skulle bevittna män dansa vildare till Lena PH än vi tjejer gör)
Förfesten gick jättesnabbt och snart var det dags att dra vidare till Swania.

När vi kom dit var stället packat med människor redo att ge järnet.
Hala golv och höga klackar visade sig t ex vara en lyckad kombo.
Vi njöt av allas sällskap och skakade våra fasta rumpor ett par timmar.
På tolvslaget stod jag fastkedjad med T-O Smoker och lite folk från
klassen ute på en bro och tittade på himlen och fyrverkerierna.

Efter det började folk småtröttna och efterfestklaner bildades.
Jag och mitt partycrew ingick, så vitt vi vet, inte i nån.
Skulle kunna ha varit en katastrof men vi var hyfsat nöjda ändå.
Eller iaf jag.
Tyckte mig ha sett att det fanns lite potatisgratäng kvar i formarna där hemma.
*läskigt dubbelhake-smile*


När vi kom hem, med något mindre alkohol i blodet, såg lägenheten,
som vi lämnat tidigare under kvällen, helt plötsligt ut som helvete.
Det fanns:

Blöta saker.
Kletiga saker.
Dammga saker.
Smutsiga saker.
Trasiga saker. 
För många saker.
 
ÖVERALLT. Intrasslat, fuckin insmält i varandra.
GAH.
(Liksom vem, VEM slänger ett tuggumi i en diskbalja med kastruller?
Jag fattar inte. Ett smält tuggummi mot plåt tar ÅR att avlägsna!!)

Denna vision fick nån skum energi att strömma genom min kropp.
Drabbades av en Martha Stewart-attack och drog igång värsta städjippot.
Efter nån timme fick jag inte städa med utan satte mig,
M-J Skånes begäran, lydigt ner i soffan och
Tog Det Lugnt.


I slutet av kvällen, timmen innan alla fem tjejer däckade i soffan, fick vi lite action.
En impulsköpt Pommacflaska var vi tvugna att öppna insisterade jag på.
Vi var ju tvugna att dricka något till potatisgratängen i muggen
(alla tallrikar var slut).
Så jag börjar, med lite vin kvar i blodomloppet, att öppna den.
Drar av plasten och lossar metallen lite sakta sådär.
När den är helt av tittar jag ner mot flaskan innan jag, av en tillfälighet,
(TACK OCH LOV) vinklar den bort från mig...

POOOOOOOOOOOOOOOOOFFFFFFFFFF!!!!!!!

Med en sjuk kraft flyger korken upp i taket.
Vindraget strök över mitt ansikte innan drycken vällde ut över hela mig.
Känns bra att jag inte skadade mig iaf.
Hade varit rätt mycket sug att behöva åka in till akuten på nyårsafton.


Sjukhuspersonal - Hejhej. Jag heter Lennart Petterson och ringer från
akutmottagningen på NÄL. Vi har eran dotter Erica här.

Pappa: Nejnejnejnejnej!! Hur är det med henne? Vad har hänt?
Har hon blivit misshandlad? Sprängt bort en hand? Drogats?

Sjukhuspersonal - Nänä, hon har fått en Pommackork i ansiktet.


Ba så töntigt.


Efter pommacincidenten somnade vi i en hög i soffan.
Vid fem gick jag upp och la mig i Thorrz0rs äldre brors säng.
Sov till åtta ungefär tills en undulat väckte mig.

Shut the fuck up jag har sovit 4 timmar
ville jag säga men det skulle ju inte han ha förstått!

SÅ! End of lifestory typ.
/Erica out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0