M-J och jag, vi är goda vänner.

De biologiska och kulturella faktorerna talar för att två
personer som M-J Skåne och jag inte ska tycka om varandra.
Vi är varandras motsatser.
Vi klär oss olika, pratar olika, gillar olika sorters musik.
Trivs med olika sorters människor.

M-J gillar BH, jag gör det inte.
Jag köper second hand, M-J handlar MQ.
M-J gillar moderaterna, jag är vänster.
Jag dricker öl, M-J surplar rosévin
M-J har blond sidbena, jag har mörk mittbena.
Jag planerar, M-J spontaniserar.
M-J ser på The Hills, jag föredrar reality-tv (RIKTIG reality-tv)
Jag kan kissa utan att torka mig, M-J dör hellre.

osv.

Ändå så gillar vi varandra.
Det är skumt.

På torsdag ska vi ut och festa på en krog/klubb i närheten.
Telefonkonversation för en halvtimma sen. 

Jag - är det något tema eller hur var det?

M-J (som fixat den perfekta MQ-outfiten) - hoppas fan inte det.

Jag - nej, men inte kläder, musiken?

M-J - aha, ja tror att det var House.

Jag - men....
 
M-J - ERICA! Nu är det är inte Haket-"manchesterkväll". Utan LIPZ! OKEJ!?!

Jag - jaja, okej.... 



/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0