Konsten att överdramatisera halvjobbiga grejer.

Snöovädret påverkar inte bara vägbanor och tågtrafiken ska ni veta.
De senaste 2 dagarna har jag sett märkbara skillnader gällande min statistik.
Läsarantal är högt redan tidigt på dagen och så brukar det inte vara normalt.
Den högsta besökskurvan ligger vanligtvis mellan 22.00-00.00.
Oavsett veckodag.

Det kan alltså konstateras att de flesta av mina läsare är nattugglor.
Gilla.



På grund av snön (guds straff till mänskligheten) sitter antagligen många av er,
precis som jag, likgiltliga vid datorn. Ni har kollat facebook 56 gånger den senaste timmen, läst alla bloggar twice, kanske tom porrsurfat av tristess (?).
Det gör att min uppdaterarplikt är mer påträngande än vanligt. 

Jag tänkte iaf blogga om:
Snön och nordbornas relation till den.

Inledning:
Något jag stör mig på är svenskar som otvunget måste överdramtisera 
och låtsas att snösituationen är något askatastrofalt och akutallvarligt.

"DET HAR INTE KOMMIT SÅ MYCKET SNÖ SEN PÅ 60-talet!!!! 
Jag vet inte vad man ska ta sig till. Skolor blir inställda, tak rasar in,
folk fryser ihjäl"

Jag vill bara ge er en smäll.
Ha lite perspektiv.
Åk till Haiti så ska ni få se på riktigt kaos.
Inte överskattat freakin I-lands-svenne-kaos.

Typ:

Åh, jag får inte ut bilen ur garaget!!!! 
- Skotta bort snön som är ivägen bara.
NEJ! Det går inte. Skyffeln är inne i garaget!
- Ta bussen då.
Det går inga bussar!! Herregud, detta är ju inte klokt. Vad ska vi ta oss till?!
- Jaa.. Gå in i huset igen, ring jobbet, förklara situiationen, gör en smörgås och
håll käften.

Det är dethär som är pinsamma med vårt land.
Vi har sån brist på action att vi måste ta varje litet tillfälle i akt att spåra ur.
Stänger av TVn med bister uppsyn.
Sätter på sig "nu är det allvar"-ansiktet och säger till barnen:

Detta är helt otroligt. Alla håller sig lugna.. Nu måste vi hålla ihop!
På nyheterna säger dem att man ska stanna inomhus, låsa dörrarna
(de kan blåsa upp), säkra alla fönster och inte sitta nära taken!!!!!!!!!!

Ba lägg av.

Missförstå mig inte, jag hatar snön.
Tycker att den är den värsta pain in the ass sen Carolas sjuttonde julskiva.
Men jag förstår inte grejen med att överdriva situationer ett
fattigt aidssjukt föräldralöst barn i Nigeria gärna hade bytt till sig.

Slutord: Hoppas snön dör.
Och gärna i veckan så att man kan ha ett socialt liv utanför huset.
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0