En släng politik i all oseriösism.

Vi har haft debatt i aulan idag.
SSU vs. MUF. (vs. oss elever)
Jytte Guteland vs. Niklas Wykman.

 

Tyckte att debatten i sig var helt okej.
De två ordföranden gick på hårt mot varandra från start.
Försökte sätta åt på alla sätt de kunde.

Som ni nog själva redan vet är jag inte moderat.
Därför smärtar det mig att se hur bra talare Wykman faktiskt är.
Jag håller inte med honom om det han säger, men han är väldigt retorisk.
För att uttrycka sig korrekt så köttade han idag.

En besvikelse var SSU:s ordförande.
Gytte fick varje neutral själ i aulan att konvertera till högersidan.
Det är viktigt att ni förstår att så SJUKT mycket av det här inte handlar om själva åsikterna.
Väldigt väldigt väldigt mycket ligger på hur bra man är på att tala inför publik.
Vad man väljer att förmedla, och hur.
(Läser retorik så jag vet vad jag snackar om, säh)
Gytte gjorde bort sig på många sätt tycker jag.
Socialdemokraterna har bra åsikter men Jytte lyfte inte fram dem tillräckligt bra.
Tyvärr.

MEN.
En sak värd att nämna för alla er som i denna stund kanske funderar på att
gå med i MUF eller något annat själviskt politiskt ungdomsparti..
Ta en titt på detta

Blir lite svårare att ta Wykman seriöst efter en rapvideo som denna.
" Välkommen till betongen. Rosengård! UPP MED TÄNDARNA!! " ...?
DU ÄR FRÅN KALMAR!


Säger inte att jag själv är nån ghettounge som vet vad jag snackar om.
Men snälla.
Vad är hände med självdistansen, Niklas?

(SPOLA FRAM 1 MINUT)

 
 
Om Mona Sahlin, efter 15 år, fortfarande får ta stryk för en sketen toblerone..
Vad är då detta?
Nej just det ja...
Wykman har en penis.
Annorlunda då. Glömde.... hihi.

(Feministslakten börjar om 3...2...1 KÖR!!)
/Erica out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mona Sahlin är ju allmänt störd..

Det var ju inte heller en toblerone utan några familjeresor på statskassan som hon sa hon "skulle" betala tillbaks.



Sen är jag väll inte direkt positiv mot Moderaterna heller men men..



Å jag väljer också att vara anonym hihihi

2010-02-10 @ 22:23:54
Postat av: Erica

Jo det var en toblerone.

"familjeresorna på statskassan" vet jag inte så mycket om.. Du får gärna länka källan!

2010-02-11 @ 17:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0