En liten konversation med en telefonförsäljare.

Blev uppringd av en telefonförsäljare igår som försökte pracka på mig en eltandborste. Det fanns inget på TV, jag var uttråkad och kände mig på ett snällt humör så jag lät henne prata en stund (har en tendens att tycka synd om telefonförsäljare och genom att låtsas vara intresserad så kan hon känna att hennes jobb också är viktigt)

Vill därför i efterhand säga:
Prova inte detta hemma om ni har för avsikt att ja, vara just snälla.



Jag hade alltså inte tänkt köpa tandbortshelvetet.
Men det behövde ju inte hon veta tänkte jag nöjd och zappade vidare
medan försäljerskan bredde på om vilket fantastiskt erbjudande detta var.

Jag skulle få en eltandborste värd 800 kr helt gratis!!!!!!!!
 (vem köper tandborstar för 800 kr undrar jag samtidigt)

Ingen fraktkostnad ingenting!! Helt gratis! Du betalar ingenting!

Här började jag lyssna lite nogrannare på vad hon sa...
(Grejen är. Jag gjorde en undersökning en gång och för det skulle jag få
en gratis tandborste, från samma företag, men när väl tandborsten kom var
fraktkostnaden så himla dyr att jag blev skitarg och skickade tillbaka den)

Men nu skulle alltså frakten inte kosta någonting.. hm.. spännande.
Vad var haken denna gången då?

Jo! Haken förstår ni var att för att kunna använda denna fantastiska tandborste
var man tvungen att beställa till munstycken som kostade 150 riksdaler.
Efter att hon avsöljat det sa jag tack men nej tack då får det vara.
Och istället för att säga "okej tack för din tid erica ha en bra dag jag älskar dig"
som en vanlig telefonförsäljare ballar hon ur! Den sockersöta stockholmsrösten
som hon pratat med de senaste fem minutrarna byts ut mot en helt annan.

En sån här situation för någon som är uttråkad är sjukt uppskattad.


DBST
(den bitchiga sthlmstjejen) - Ahmen asså (på riktigt. hon sa "ahmen asså")
Vad hade du förväntat dig? Att du skulle få en eltandborste för 800 kronor helt gratis?

Jag - Ja, du sa ju det (känner för att vara störig)

DBST - Ja, men snälla du. Vanliga munstycken är också dyra, men det här erbjud...

Jag - Fast du, vanliga munstycken kostar inte 150 kronor. 
Jag förstår att det är för att själva elutrusningen är så dyr och
så men jag är en fattig student som lever på 1000 kr i månaden.
Jag har inte råd att köpa tandborstar som kostar över 20 kronor.
Och man borde faktiskt inte säga från början att "det är gratis"
när det sen inte är det. Bara dålig säljteknik i längden.
(hoppas att sista meningen ska reta upp henne)

DBST - Okej. Finns det nån annan i din familj som jag kan prata med?

Jag - Nej.

DBST - Okej. Då får jag tacka för mig. Lycka till med pluggandet!

Jag - Tack så mycket. Hejhej!

Jag var lite sorgsen över att det tog slut så fort,
men jag hade iaf mindre tråkigt under 10 minuter den förmiddagen.
/Erica out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0